گلعلی بابایی:

ادبیات مرز و زمان نمی‌شناسد/ یکی از راه‌های موثر انتقال ارزش‌های دفاع مقدس ادبیات است

کدخبر: 2096776

گلعلی بابایی، نویسنده گفت: یکی از راه‌های موثر انتقال ارزش‌های دفاع مقدس ادبیات است

به گزارش « نسیم آنلاین »، گلعلی بابایی عصر دوشنبه در مراسم رونمایی از پنج کتاب حوزه دفاع مقدس در سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب اظهار کرد: سال گذشته 17 کتاب منتشر شد که شامل ترجمه به زبان های عربی و انگلیسی بود و در این آئین از کتاب های «پهلوان گود گرمدشت» به زبان انگلیسی و «پیغام ماهی‌ها» به زبان عربی رونمایی می شود.

وی افزود:‌ سعی کردم شرح رشادت‌های رزمندگان اسلام را در این کتاب‌ها بیاورم و معتقدم ادبیات مرز و زمان نمی شناسد و یکی از راه‌های موثر انتقال ارزش‌های دفاع مقدس است. باید این آثار ترجمه و به کشورهای دیگر منتقل شود. البته تجربه ثابت کرده انتقال این ارزش‌ها در سوریه موفق بوده است.

این نویسنده اضافه کرد: امثال حسین قجه‌ای، از قهرمانان پوشالی آمریکا بسیار واقعی و حقیقی‌تر هستند که باید شناخته و معرفی شوند و رهبر معظم انقلاب درخصوص ترجمه چنین آثاری تاکید ویژه دارند تا به مخاطبان بین‌المللی توجه ویژه داشته باشیم و لذا ما باید از فرصت‌ها استفاده کنیم و خواننده داخلی و خارجی را مدنظر قرار دهیم.

وی افزود: شبکه الجزیره درباره کتاب پیغام ماهی ‌ها برنامه ساخت تا یک نگاه منفی را به مخاطبان این کتاب تحمیل کند و اکنون که یک سال و نیم از انتشار این کتاب می گذرد، کسی به آن توجه نکرد تا این که شبکه الجزیره برنامه ای را در این زمینه پخش کرد و آن زمان بود که برخی به فکر افتادند تا ببینند این کتاب چیست .

بابایی از دست اندرکاران فرهنگ و ادبیات خواست تا برای بین‌المللی کردن کتاب پیغام ماهی‌ها اقدام کنند و افزود: آثاری در حوزه دفاع مقدس ترجمه شده ولی در انبارها خاک می‌خورد، نگذاریم این اتفاق دوباره بیفتد .

وی از تلاش های سردار شهید حسین همدانی برای توزیع کتاب های ترجمه شده در میان رزمندگان سوری تجلیل کرد و گفت: اینک که این جبهه خالی است باید اقدام جدی انجام دهیم .

بابایی همچنین خاطراتی از دوران دفاع مقدس به ویژه عملیات بیت‌المقدس گفت و افزود: شهدایی همچون حسین همدانی و حسین قجه‌ای در این عملیات حضوری چشمگیر داشتند و این عملیات نهم اردیبهشت آغاز شد که مقاومت شهید قجه‌ای مانع پیش‌روی نیروی دشمن شد .

مراسم رونمایی از کتاب ‌های «پهلوان گود گرمدشت» به زبان انگلیسی و «پیغام ماهی‌ها» به زبان عربی با حضور سردار محمد ریوندی معاون هماهنگ کننده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ، سردار محمد ناظری معاون ادبیات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بسیج و سپاه، مدیران موسسه روایت 27 و برخی از علاقه مندان به حوزه دفاع مقدس در غرفه انتشارات فاتحان برگزار شد .

سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب از 13 تا 23 اردیبهشت در شهر آفتاب برگزار می شود .

ارسال نظر: