نرگس آبیار در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

"پل معلق" بایرامی، بهترین کتاب دفاع مقدسی است که خوانده‌ام

کدخبر: 2064453

نرگس آبیار، کارگردان گفت: بایرامی در کتاب "پل معلق" نگاه واقعی یک سرباز در دوران جنگ به اتفاق‌هایی که در اطرافش می‌افتد را روایت کرده است.

نرگس آبیار، کارگردان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی «نسیم آنلاین» درباره بهترین کتابی که در حوزه دفاع مقدس خوانده است گفت: کتاب "پل معلق" نوشته محمدرضا بایرامی کتاب مورد علاقه بنده است.

وی افزود: نویسنده در این کتاب نگاه واقعی یک سرباز در دوران جنگ به اتفاق هایی که در اطرافش می افتد را روایت کرده است.

گفتنی است، "پل معلق"، داستان پسری 18 ساله بنام «نادرصدیف» است که از خانواده ای کاملا معمولی به خدمت سربازی می رود. نادر از تهران به منطقه ای دورافتاده اعزام می شود و در کنار پلی قرار می گیرد که در اثر بمباران ویران شده و به جای پل قبلی، پلی موقت برای عبور و مرور روی رودخانه زده اند .

بایرامی در مورد شخصیت نادر، زبان داستان را بسیار دقیق انتخاب کرده است . ممکن است این سوال در ذهن خواننده پیش بیاید که چطور می شود یک سرباز 18 ساله این قدر فلسفی فکر کند و موضوعاتی را درک و عنوان کند که ممکن است یک آدم 40 ساله هم نتواند آن موضوعات را درک کند. چرا که اقتضای سن هجده سالگی این است که یک زبان بیرونی داشته باشد. زبانی که بایرامی در ابتدای داستان در به تصویر کشیدن آن چندان موفق نبوده است. اگرچه از اواسط داستان به بعد زبان بسیار شیوا و راحت و پخته شده است .

داستان حرکت معلقی بین مرگ و زندگی را نشان می دهد. در این فضا نادر سعی می کند با طبیعت اطراف خود ارتباطی داشته باشد تا او را از ناامیدی به درآورد. ارتباطی که با پل موقت، صدای قطار، صخره ها، باران و … دارد و ما را با فضای زندگی در جنگ آشنا می کند و تنهایی انسان ها در آنجا .

ارسال نظر: