نائب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در گفتگو با «نسیم آنلاین» پاسخ داد:

چرا دولت شیوه وام ۱۰ میلیونی خرید کالا را تغییر داد؟/ تا نیمه نخست ۹۵ در رکودیم

کدخبر: 2020970

میری گفت: بازار لوازم خانگی همچنان در رکود به سر می‌برد، این رکود تا پایان ۶ ماهه ابتدایی سال ادامه خواهد داشت

مرتضی میری، نائب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » و در رابطه با اجرایی شدن طرح وام خرید کالای لوازم خانگی با شرایطی جدید اظهار داشت: قرار شده است تا دولت اعلام کند که قرار است وام خرید کالا را با شرایطی جدید به افرادی از جمله 350 هزار نفر از بازنشستگان کشوری و فرهنگیان بدهند و برای هر یک از این گروه‌ها نیز یک بانک عامل، بانک‌‎های صادرات، رفاه و ملی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: به نظر می رسد این گونه تعیین شده که کارت‌های اعتباری به مبلغ 4 تا 6 میلیون تومان شارژ می‌شوند و قرار شده که مدت زمان بازپرداخت نیز 24 ماهه و با بهره 12 درصد باشد.

میری اضافه داشت: شرایطی که سال گذشته برای این وام در نظر گرفته شد مورد استقبال قرار نگرفت، زیرا در ابتدا قرار بود که 10 میلیون در نظر گرفته شود و بعد مبلغ وام به 6 میلیون تومان تنزل پیدا کرد، پس از آن مدت بازپرداخت وام 12 ماه در نظر گرفته شد که برای متقاضیان شرایط را سخت کرد بنابراین این طرح عملا نتوانست به مرحله اجرا درآید.

وی تأکید کرد: در نهایت با مخالفت‌های تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی خوشبختانه تصمیم بر این گرفته شده است تا مدت بازپرداخت این وام طولانی تر شود و این میتواند قدم‌های خوبی را در جهت اجرایی شدن این طرح بردارد.

میری در رابطه با وضعیت کنونی بازار لوازم خانگی نیز به نسیم آنلاین گفت: همچنان بازار در رکود به سر می برد و پیش بینی ما نیز این است که در 6 ماهه اول سال این روند رکودی ادامه داشته باشد که امیدواریم و خوش بین هستیم به این که در 6 ماهه دوم سال وضعیت تغییر کرده و کمی از رکود در بازار لوازم خانگی کاسته شود.

ارسال نظر: