با حضور مسئولان شهری صورت گرفت

ایستگاه شهید قدوسی در خط ۳ به بهره‌برداری رسید

کدخبر: 2062264

با حضور شهردار تهران ایستگاه شهید قدوسی به عنوان صد و چهارمین ایستگاه مترو تهران مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، ایستگاه شهید قدوسی در خط 3 به عنوان صد و چهارمین ایستگاه مترو شهر تهران با حضور شهردار تهران، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو و جمعی از دیگر مدیران شهری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

ایستگاه شهید قدوسی 11 هزار متر زیر بنا دارد دارای یک پست برق و 12 دستگاه پله برقی است که همگی نصب و راه اندازی شده اند. با افتتاح این ایستگاه 25 تا 30 هزارنفر به مسافران مترو اضافه خواهد شد.

عملیات احداث خط سه متروی تهران از سال ۱۳۸۶ در جنوب غرب تهران آغاز شده‌ است که بخش اول آن در قسمت مرکزی و حد فاصل ایستگاه شهید بهشتی و ایستگاه ولیعصر در آذرماه ۱۳۹۱ و بخش دوم آن از ایستگاه ولیعصر تا آزادگان در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۳ به بهره‌برداری رسید.

در نهایت در شهریورماه 1394 نیمه شمالی خط از ایستگاه شهید بهشتی تا انتهای شمالی خط یعنی ایستگاه قائم افتتاح شد. توسعه این خط به سمت شمال شرقی و جنوب غربی در حال انجام است در بخش توسعه شمال شرقی، این خط از ایستگاه شهید بهشتی به سمت شرق خیابان شهید بهشتی امتداد مسیر داده و در محل میدان گلبرگ به سمت شمال متمال می‌شود و با عبور از زیر بزرگراه صیاد شیرازی به میدان نوبنیاد می‌رسد و پس از آن به دو شاخه تقسیم می‌شود.

شاخه اول به سمت اقدسیه و شهر قائم ادامه یافته و در نهایت به میدان قائم می‌رسد و شاخه دوم در طول خیابان نیاوران ادامه یافته و پس از عبور از جنوب پارک نیاوران به ابتدای خیابان شهید باهنر می‌رسد. در بخش توسعه جنوب و جنوب غربی این خط از ایستگاه آزادگان به سمت اسلامشهر امتداد مسیر داده و در نهایت به شهر جدید پرند می‌رسد خط سه مترو در ایستگاه شهید بهشتی با خط یک، در ایستگاه میدان ولیعصر با خط در حال احداث شش، در ایستگاه ولیعصر با خط چهار تقاطع خواهد داشت.

شایان ذکر است چهار ایستگاه دیگر در خط 3 باید تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد تا این خط به پایان برسد.

ارسال نظر: