ایستگاه متروی سهروردی افتتاح شد/ بهره‌برداری از ۶ ایستگاه باقیمانده خط ۳ مترو تا نیمه نخست اسفند۹۵

کدخبر: 2052927

مجری خط ۳ مترو تهران با اشاره به بهر‌ برداری از هجدهمین ایستگاه خط ۳ مترو تهران (ایستگاه سهروردی) تصریح کرد: ۶ ایستگاه باقیمانده این خط تا نیمه نخست اسفندماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، بهمن اسکندری با اشاره به اینکه خط 3 مترو به طول 33 کیلومتر شامل 24 ایستگاه است که به عنوان طولانی‌ترین خط مترو خاورمیانه از آن یاد می‌شود، گفت: این خط از آزادگان آغاز و تا شهرک قائم در شمال شرق تهران امتداد دارد که امروز 18 مردادماه هجدهمین ایستگاه این خط مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در ایستگاه سهروردی 89 هزار متر مکعب خاکبرداری شده و فاصله ریل قطار تا سطح زمین بالغ بر 25 متر است، گفت: در این ایستگاه 60 میلیارد تومان هزینه سیویل و 70 میلیارد تومان تجهیزات ثابت هزینه شده است .

به گفته اسکندری ایستگاه سهروردی دارای 18 پله برقی است و دو ورودی شمالی-جنوبی دارد که ورودی جنوبی آن امروز به بهره برداری رسید و ورودی شمالی آن طی دو ماه آینده مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

مجری خط 3 مترو تهران با اشاره به اینکه 6 ایستگاه باقیمانده این خط تا نیمه نخست اسفند ماه 95 به صورت ماهانه یک ایستگاه به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: ایستگاه چهارراه قصر با 95 درصد پیشرفت فیزیکی، ایستگاه بعدی است که آماده بهره‌برداری می‌باشد.

به گفته وی، ایستگاه های شهید صیادشیرازی، حسین آباد، میدان هروی، محلاتی و میدان ارتش سایر ایستگاه هایی است که به ترتیب مورد بهره برداری قرار می گیرند.

ارسال نظر: