در قالب بیانه‌ای مطرح شد

انتقاد ۵۰ تشکل دانشجویی از سیاسی‌کاری محیط زیست درباره ریزگردها

کدخبر: 2066345

بیش از ۵۰ تشکل دانشجویی در بیانیه‌ای از سیاسی‌کاری سازمان محیط زیست در ماجرای ریزگردها انتقاد کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، بیش از 50 تشکل دانشجویی دانشگاه‌های غرب کشور در بیانیه‌ای نسبت به مسئله ریزگردها که در چند روز گذشته باعث تعطیلی مدارس و دانشگا‌ه‌ها شد، اعتراض کردند.

در بخشی از این بیانیه که دفاتر بسیج دانشجویی آن را امضا کرده‌اند، آمده است: سازمان محیط زیست نیز از ابتدای شروع به کار دوره جدید رئیس این سازمان، به جای پیگیری معضل زیست‌محیطی که حدود یک چهارم جمعیت کشور را درگیر خود کرده، به دنبال پروپاگانداهای سیاسی و ایجاد جبهه‌بندیهای حزبی در غالب NGO‌های زیست‌محیطی بوده و یا با پخش دروغ‌آلوده بودن بنزینهای تولید داخلی بازار خام فروشان و واردکنندگان بنزین را رونق داده است.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

چند سالیست بیش از بیست میلیون از مردم کشور نیمه اول هر سال را با مهمانی که خود را دیگر صاحبخانه می‌داند به سختی سر می‌کنند. پدیده خارجی ریزگردها که با اهمال مسئولین به خانه‌های مردم غرب و جنوب کشور نفوذ و در واقع تجاوز کرده است، موجب به خطر افتادن سلامت مردم و وجود بیماریهای تنفسی، پوستی و ...شده است.

همچنین مردم را برای کسب و کار و امرار معاش به مشقت انداخته. لازم به ذکر است، پدیده ریزگردها تا به حال از لحاظ بهداشتی، سلامتی و اقتصادی به مردم این مناطق خساراتی وارد کرده که هیچ کس پاسخگوی آن نبوده و مسئولیتش را قبول نکرده است.

مگر نه این است که وظیفه قانونی و تکلیف دولتها، تأمین سلامت و معیشت مردم می‌باشد؛ پس چرا در دولتها گذشته و فعلی حرکتی تأثیرگذار برای حل بحران ریزگردها صورت نگرفته است؟

مردمی که در هشت سال دفاع مقدس، گلوله‌ها و موشکها و جنگنده‌هایی که از طرف عراق به سمت‌شان می‌آمد را تحمل کردند و از خود در راه حق بدون کوچک‌ترین چشم‌داشتی ایستادگی و مقاومت نشان دادند، آیا سهم این ملت تنها نگهبانی از مرزهای این سرزمین می‌باشد و به زعم دولت حق امرار معاش و نفس کشیدن را هم ندارند؟

متأسفانه سازمان محیط زیست نیز از ابتدای شروع به کار دوره جدید این سازمان، به جای پیگیری معضل زیست‌محیطی که حدود یک چهارم جمعیت کشور را درگیر خود کرده، به دنبال پروپاگانداهای سیاسی و ایجاد جبهه‌بندیهای حزبی در غالب NGOهای زیست‌محیطی بوده و یا با پخش دروغ‌آلوده بودن بنزینهای تولید داخلی بازار خام‌فروشان و واردکنندگان بنزین را رونق داده است.

در نتیجه آن عملکردی که از سازمان محیط زیست در حل بحران ریزگردها انتظار می‌رفت را مشاهده نکردیم. بعد از گذشت هزار روز از عمر دولت یازدهم، غرب‌نشینان و جنوبیان- برخلاف وعده‌های دولت در این زمینه- هیچگونه بهبودی در خصوص وضعیت ریزگردها در این مناطق شاهد نبوده‌اند.

متأسفانه دولت در طول این مدت نشان داده که هیچگونه برنامه زمان‌بندی شده علمی، دقیق و مشخصی برای حل کوتاه‌مدت و بلندمدت این بحران نداشته و با بیان اینکه سرمنشأ این ریزگردها در عراق است و در حال حاضر هیچ شرکتی حاضر به رفتن بدین مناطق ناامن جهت حل مسئله ریزگردها نمی‌باشد، اهمال خود را توجیه می‌کند.

با توجه به این مسائل بسیج دانشجویی از دولت و دستگاه‌های مربوطه می‌خواهد هر چه سریع‌تر با یک برنامه‌ریزی علمی و زمان‌بند، نسبت به این معضل زیست‌محیطی اقدام نمایند و در طول این مدت، جهت حفظ سلامت مردم و جبران خسارات وارده برنامه مشخصی را ارائه و بدان عمل نماید.

در پایان، بسیج دانشجویی آمادگی خود را جهت اعزام نیرو به آن مناطق به ظاهر ناامن جهت کمک در حل این معضل اعلام می‌دارد و حاضر است به صورت جهادی دولت را در حل مشکل تنفس این ملت مجاهد و مقاوم یاری نماید.

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های: رازی کرمانشاه- صنعتی کرمانشاه، علوم پزشکی کرمانشاه، دانشگاه‌های دولتی شهرکرد، علوم پزشکی شهرکرد، آزاد اسلامی شهرکرد، ملایر، آزاد ملایر، علمی کاربردی ملایر، پیام نور ملایر، یاسوج، آزاد یاسوج، علوم پزشکی یاسوج، پیام نور یاسوج، فرهنگیان یاسوج، علمی کاربردی یاسوج، فنی و حرفه‌ای یاسوج، آزاد گچساران، پیام نور گچساران، پیام نور آزاددهدشت، دانشگاه لرستان، علوم پزشکی کردستان، علوم پزشکی بوشهر، دانشگاه ایلام، علوم پزشکی ایلام، آزاد واحد ایلام، پیام نور ایلام، فرهنگیان ایلام، فنی ایلام، علمی کاربردی ایلام، علمی کاربردی بهزیستی ایلام، علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام، دانشگاه باختر ایلام، سفیر دانش ایلام، آزاد ایوان، علمی کاربردی ایوان، پیام نور ایوان، پیام نور سرابله، آزاد سرابله، علمی کاربردی سرابله، پیام نور دره‌شهر، آزاد دره‌شهر، پیام نور دهلران، آزاد دهلران، علمی کاربردی دهلران، پیام نور مهران، علمی کاربردی مهران، علوم قرآنی ایلام، علوم پزشکی لارستان، علوم پزشکی اردبیل، علوم پزشکی زابل، علوم پزشکی بابل، علوم پزشکی خمین، علوم پزشکی بیرجند، علوم پزشکی اهواز، دانشکده علوم پزشکی ساوه.

ارسال نظر: