در حاشیه دیدار با نخست وزیر لبنان مطرح شد؛

بروجردی: ایران از وحدت ملی لبنان حمایت می‌کند/ مبارزه با تروریسم تا پیروزی نهائی متوقف نمی‌شود

کدخبر: 2051504

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید به اینکه ایران از وحدت ملی در لبنان حمایت می‌کند گفت: مبارزه با تروریسم تکفیری تا پیروزی نهائی و شکست تروریست ها متوقف نمی شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه ایران از وحدت ملی در لبنان حمایت می کند، گفت: مبارزه با تروریسم تکفیری تا پیروزی نهائی و شکست تروریست ها متوقف نمی شود.

بروجردی و هیات همراه وی صبح سه شنبه و در دومین روز از سفر خود به لبنان با « تمام سلام» نخست وزیر لبنان دیدار و با وی در باره روابط دو جانبه و مسائل و تحولات درمنطقه گفت وگو کردند.

بروجردی و شهروز برزگر کلشانی و هاجر چنارانی دو عضو دیگر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس صبح دیروز( دوشنبه) وارد لبنان شدند.

وی در این دیدار که محمد فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان هم حضور داشت، سلام گرم و خالصانه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران را به نخست وزیر لبنان ابلاغ کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بعداز این دیدار در گفت وگو با خبرنگاران در کاخ نخست وزیری لبنان گفت که با تمام سلام در باره افق روابط دوجانبه و چشم انداز و فرصت های همکاری های خوب بین دو کشور درهمه زمینه ها گفت وگو کرده است.

بروجردی خاطرنشان کرد: چند ماه قبل انتخابات پارلمانی در ایران برگزار و دوره جدید مجلس شروع بکار کرد و ما در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصمیم گرفتیم نخستین سفر رسمی خارجی به کشور برادر لبنان باشد که حقیقتا در صف اول مقاومت علیه دشمن صهیونیستی ایستاده است.

وی با بیان اینکه «ایستگاه بعدی این سفرجمهوری عربی سوریه خواهد بود»، تصریح کرد: در دیدار با آقای تمام سلام ، تحولات مختلف منطقه ای از جمله آنچه درعراق و سوریه جریان دارد، کودتای نافرجام در ترکیه و توافق کمپ دیوید را که برای ایجاد سازش بین مصر و رژیم صهیونیستی امضا شد، بررسی کردیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که در خصوص اقدامات عمدی اخیر سعودی برای عادی سازی روابط سیاسی با رژیم صهیونیستی که دشمن شماره یک و اصلی امت عربی و اسلامی به شمار می رود، ابراز تاسف کردیم.

بروجردی افزود: متاسفانه امروز شاهد هستیم فلسطین به عنوان پرونده محوری و اساسی امت عربی و اسلامی به دلیل سازشنامه کمپ دیوید و دیگر تلاش ها برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی با تهدید مواجه است.

وی با بیان اینکه «ما این توافق و تلاش ها را محکوم می کنیم»، خاطرنشان کرد: اطمینان داریم این دست اقدامات هرگز و به هیچ وجه به انحراف مسیر ما و همه غیرتمندان جهان ازمساله فلسطین منجرنخواهد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: همه می دانند حضرت امام خمینی (ره) با توجه به قبح و زشتی امضای توافق سازش کمپ دیوید بین مصر و رژیم صهیونیستی دستور قطع روابط ایران با دولت وقت مصر را صادر کردند.

بروجردی در پاسخ به سوالی تاکید کرد: احساس افتخار می کنیم که جمهوری لبنان به عنوان یک کشور برادر، ارتش قهرمان و مقاومت سرافراز آن توانسته اند در برابر پدیده شوم و افراطی تروریسم تکفیری بایستند و مقاومت کنند، تروریسمی که نه تنها ملت لبنان بلکه همه ملت های منطقه را هدف گرفته است.

وی اظهارداشت: احساس آرامش و آسودگی زیادی می کنیم وقتی می بینیم منحنی حیات همه گروه های تروریستی تکفیری از جمله داعش و جبهه النصره، نه تنها در سوریه و عراق بلکه در همه منطقه در سراشیبی سقوط قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: معتقدیم ایستادگی و مقاومت در برابر تروریسم باید توسط همه غیرتمندان که خواستار تامین منافع ملت های منطقه هستند، ادامه پیدا کند تا شاهد لحظه سرنوشت ساز پیروزی نهایی بر تروریسم و تروریست ها باشیم.

بروجردی تصریح کرد: می دانید، جمهوری اسلامی ایران از وحدت ملی در داخل لبنان و هر آنچه موجب پایداری و تقویت امنیت و ثبات در سراسر خاک این کشور برادر می شود، حمایت می کند.

وی تاکید کرد: ایران از گفت وگوهای ملی جاری بین جریان ها و شخصیت های سیاسی موثر لبنان حمایت و از ازسرگیری گفت وگوها که امروز به دعوت « نبیه بری» رئیس مجلس لبنان شروع و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت، استقبال می کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد تا هر گامی که لازم است برای تقویت همکاری های دوجانبه دو کشور برادر و در چارچوب توافق ها و یادداشت تفام هائی که در گذشته بین دو دولت ایران و لبنان امضا شده است، بردارد.

بروجردی و هیات همراه او و« عبداللطیف الزین» رئیس کمیسیون امور خارجی پارلمان لبنان هم به طور جداگانه دیدار و درباره موضوعات مورد علاقه و همکاری های پارلمانی گفت وگو و تبادل نظر کردند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: