در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرج مطرح شد؛

بروجردی: سرنوشت ملت‌های مظلوم در روز قدس مشخص می‌شود

کدخبر: 2044117

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سرنوشت ملت‌های مستضعف در روز قدس مشخص می‌شود؛ همانگونه که ملت ایران قیام کرد ملت‌های دیگر هم باید به پاخیزند و این جرثومه فساد را به زباله دان تاریخ بریزند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، علاءالدین بروجردی که به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرج همزمان با پایان راهپیمایی روز قدس سخنرانی می‌کرد به وقایع تاریخی روی داده در تیر ماه اشاره کرد و گفت: از وقایعی که پس از انقلاب در این ماه رخ داد واقعه هفتم تیر و پیوستن مقام معظم رهبری به جرگه جانبازان بود.

وی افزود: سلسله حوادثی که در این ماه رخ داده منجر به این شد که رهبری این هفته را هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری کنند؛ چرا که آمریکا همیشه دشمن ملت های مسلمان بوده و هست.

وی با بیان اینکه آمریکا با عنوان حقوق بشر در همه نقاط جهان در حال ارتکاب جنایت است، خاطرنشان کرد: سایر کشورهای جنایتکار جهان هم از این اقدامات حمایت می‌کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود روز قدس را روز همه مستضعفان جهان دانست و گفت: این روز، روز اسلام و پیامبر(ص) و طبق فرمایش امام خمینی (ره) عموم مسلمانان جهان باید برای کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی از سرزمین فلسطین به هم بپیوندند.

بروجردی ادامه داد: از همین رو ایشان آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز جهانی قدس اعلام کردند.

این نماینده مجلس دهم خاطرنشان کرد: آمریکا نه فقط دشمن ایران بلکه دشمن همه بشریت است و با به وجود آوردن این رژیم سال‌های سیاه و تلخی را در تاریخ رقم زد.

وی با بیان اینکه امت اسلامی از ابتدای تشکیل رژیم صهیونیستی مبارزات زیادی با آن انجام داده است، گفت: آن روزها مثل سال‌های اخیر نبود که بسیاری در قبال این رژیم سیاست تسلیم و مذاکره پیش گرفته‌اند و حتی دولت‌هایی چون مصر، لیبی، سوریه، عراق و یمن با این رژیم وارد جنگ شدند.

بروجردی سال‌های پس از تشکیل اسرائیل را سال‌های بحران سخت برای جهان اسلام تعبیر کرد و یادآورشد: اما وقوع انقلاب اسلامی تمامی معادلات استکبار را به هم زد.

وی به سخنان امام خمینی (ره) در خصوص لزوم یکپارچگی مسلمانان برای کوتاه کردن دست اسرائیل از فلسطین در آخرین جمعه ماه رمضان اشاره کرد و اعلام کرد: روز قدس روزی نیست که فقط به قدس اختصاص داشته باشد، در این روز همه مستضعفین باید در مقابل مستکبرین ایستادگی کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سرنوشت ملت‌های مستضعف در روز قدس مشخص می‌شود؛ همانگونه که ملت ایران قیام کرد ملت های دیگر هم باید به پاخیزند و این جرثومه فساد را به زباله دان تاریخ بریزند.

بروجردی افزود: احیای اسلام و قوانین اسلامی در جهان باید در روز قدس انجام و در همه کشورهای جهان جاری شود و آن روز، روز حکومت جهانی امام مهدی(عج) است.

وی در ادامه تصریح کرد: خروج از انزوایی که مسلمانان گرفتار آن شده‌اند در روز قدس امکان پذیر است و با ادبیات انقلابی و جاودانه امام این امکان پذیر است.

بروجردی ادامه داد: ما شاگردان مکتب امام هستیم و افتخار می‌کنیم که با استواری و قدرت تمام در زیر پرچم فرماندهی الهی مقام معظم رهبری گام بر می‌داریم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: امام با بیان اینکه آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند تمام معادلات قدرت را تغییر داد.

وی افزود: در این 37 سال پس از انقلاب آمریکا هیچ غلطی نتوانسته بکند؛ کودتاهای متعددی را طراحی کرد، هشت سال جنگ باعث الگو شدن ملت ایران برای جهانیان شد.

بروجردی در توضیح الگو شدن ملت ایران برای جهانیان اعلام کرد: حرکت‌های اسلامی همچون حزب الله که توانست رژیم صهیونیستی را شکست دهد با تاسی از انقلاب اسلامی بود.

وی در پایان گفت: حزب الله با عده کمی از مومنان و انسان های دیندار که تربیت شده فرهنگ انقلاب اسلامی هستند توانست رژیم صهیونیستی این دژ به ظاهر تسخیر ناپذیر را شکست دهد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: