بروجردی در دیدار سفیر روسیه:

ارمنستان و آذربایجان با گفتگو از گسترش بحران در منطقه جلوگیری کنند

کدخبر: 2021270

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن دعوت از طرف‌های درگیر در بحران قره‌باغ به خویشتنداری و پرهیز از خشونت گفت: ارمنستان و آذربایجان باید از طریق گفتگو و استفاده از راه‌حل سیاسی از گسترش بحران و بی ثباتی در منطقه جلوگیری کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دیدار "لوان جاگاریان" سفیر روسیه در تهران با اشاره به راهبردی بودن روابط دو کشور و رشد فزاینده مناسبات دوستانه فیمابین در سال‌های اخیر، گفت: تحکیم و تقویت هرچه بیشتر مناسبات سیاسی، اقتصادی و پارلمانی ایران و روسیه به نفع مردم دو کشور است.

وی در ادامه با دعوت از همتای خود برای سفر به تهران، بر ضرورت گسترش ارتباطات همه‌جانبه دو کشور، به‌ویژه در عرصه پارلمانی تأکید کرد و افزود: رفت و آمد مسئولان سیاسی و پارلمانی دو کشور راه را برای گسترش هر چه بیشتر همکاری‌های فیمابین در زمینه‌های مورد علاقه هموار می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در بخش دیگری از سخنانش ضمن دعوت از طرف‌های درگیر در بحران قره‌باغ به خویشتنداری و پرهیز از خشونت، گفت: ارمنستان و آذربایجان باید از طریق گفت‌و‌گو و استفاده از راه‌حل سیاسی از گسترش بحران و بی ثباتی در منطقه جلوگیری کنند.

بروجردی در پایان این دیدار بر لزوم افزایش رایزنی و مشورت مسئولان دو کشور در موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله تحولات اخیر در سوریه، عراق و منطقه قره‌باغ تأکید کرد.

همچنین، "لوان جاگاریان" سفیر روسیه در تهران نیز در همین دیدار با ابراز خرسندی از روند رو به رشد ارتباطات و همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف، گفت: ایران به عنوان کشوری تأثیرگذار در منطقه و جهان از جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی روسیه برخوردار است.

وی همچنین با اشاره به علاقه‌مندی کشورش برای توسعه ارتباطات پارلمانی با ایران، افزود: تبادل هیئت‌های پارلمانی بین دو کشور در سال‌های اخیر نقش مهمی در ارتقا سطح مناسبات ایران و روسیه داشته است.

سفیر روسیه در تهران در ادامه با ابلاغ دعوت رسمی از سوی "سرگئی ناریشکن" رئیس مجلس دومای روسیه از آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای سفر به روسیه، اظهار داشت: سفر رئیس مجلس به مسکو موجب تقویت هر چه بیشتر ارتباطات فیمابین به‌ویژه در عرصه همکاری‌های پارلمانی خواهد بود.

"جاگاریان"، همچنین با قدردانی از مواضع مثبت و سازنده ایران در بحران اخیر قره‌باغ، گفت: ایران نقش مهمی در کمک به تأمین ثبات و امنیت در منطقه دارد و همکاری دو کشور که با هدف مهار بحران‌های موجود در منطقه در جریان است، در بازگرداندن آرامش و ثبات به منطقه نقش بسزایی ایفا می‌کند.

وی در پایان این دیدار از سفر قریب‌الوقوع رئیس شورای فدراسیون روسیه و همچنین سفر رئیس کمیته روابط خارجی دومای روسیه به تهران در آینده نزدیک خبر داد.

ارسال نظر: