مظفر: هیچ کشوری حاضر نمی‌شود منافع خود را به بازرسی از مراکز نظامی گره بزند

کدخبر: 1001940

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با «نسیم»: هرگونه روزنه‌های سوءاستفاده و تفسیر به رأی باید از سوی تیم مذاکره کننده در توافقنامه بسته شود و آنها بدانند که ملت در این راستا پشتیبان آنهاست

حسین مظفر معاون نظارت رئیس مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با خبرنگار نسیم در خصوص زیاده‌خواهی غربی‌ها نسبت به بازدید از مواضع نظامی ایران و مطرح کردن این امر در روند مذاکرات هسته‌ای تأکید کرد: هیچ کشوری در قراردادهایی که بین کشورهای دیگر امضاء می‌کند حاضر نیست منافع ملی و مصالح خودش را با چنین اموری گره بزند یعنی چارچوب‌های قرارداد باید به گونه‌ای باشد که منافع ملی از آن جدا باشد و در واقع دخالت در امر کشورها و در امور اجرایی یکدیگر باید در قراردادهای بین المللی جدا باشد.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران بیش از دیگران به حفظ منافع ملی خود معتقد است متذکر شد: هیچ قراردادی که باعث شود حد و مرزها و خطوط قرمز ما شکسته شود و نیز منافع ملی ما به مخاطره بیفتد پذیرفتنی نیست.

مظفر با تأکید بر اینکه پذیرفتنی نیست در روند مذاکرات هسته‌ای به باج‌خواهی‌های غربی‌ها پاسخ مثبت داده شود گفت: طبعاً ایران به هیچ وجه قالب تهدید و هر قراردادی منافع ملی‌اش را به مخاطره نمی‌اندازد.

وی با بیان اینکه کشورهای 5+1 و همچنین آژانس بین المللی انرژی اتمی به هیچ وجه حق مداخله در امور داخلی و مسائل تسلیحاتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران را ندارند یادآور شد: آنها صرفاً در محدوده فناوری هسته‌ای می‌توانند اظهار نظر کنند که در این مورد هم به اندازه کافی دوبین‌هایشان فعال است و معمولاً گزارش دارند؛ از سوی دیگر شفافیت لازم از طرف ایران هم اعلام شده است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با طرح این مطلب که فکر می‌کنم غربی‌ها به دنبال زمینه‌سازی برای وادار کردن ایران به پذیرش باج خواهی‌های خود در آخرین لحظات هستند تصریح کرد: اما آنها باید یقین داشته باشند که ایران به هیچ وجه تسلیم باج‌خواهی آنها نخواهد شد.

وی با بیان اینکه وظیفه دوستان ما در تیم مذاکره کننده هسته‌ای این است که به هیچ عنوان فریب الفاظ به ظاهر خوب و مثبت دشمنانمان و گروه 5+1 را نخورند گفت: آنها باید با دقت پروتوکل را مورد بررسی قرار داده و نیز توافق‌نامه را با دقت امضاء کنند.

مظفر در پایان تأکید کرد: هرگونه روزنه‌های سوء استفاده و تفسیرهای به رأی باید از سوی تیم مذاکره کننده هسته‌ای در توافق‌نامه بسته شود و آنها بدانند که ملت ایران در این راستا پشتیبان آنها هستند.

ارسال نظر: