سازمان مدیریت بحران مستقل می‌شود

کدخبر: 2044105

رئیس کمیسیون شوراها‌ وامور داخلی‌ کشور در مجلس از نهایی‌شدن لایحه‌ حوادث غیرمترقبه خبرداد و گفت: بر اساس این لایحه سازمان مدیریت‌بحران مستقل شده که به موجب آن سرعت‌‌عمل در مدیریت حوادث و تخصیص‌ منابع نیز تقویت می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمدجواد کولیوند در توضیح آخرین وضعیت لایحه حوادث غیرمترقبه، گفت: دولت لایحه حوادث غیرمترقبه را در مجلس نهم ارائه کرد که بحث و بررسی های کارشناسی روی آن انجام شد و هم‌اکنون گزارش آن آماده و به اداره قوانین مجلس ارسال شده است.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سازمان مدیریت بحران فعلی زیرمجموعه وزارت کشور است اما بودجه آن توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تامین می‌شود، این مساله مصائبی را ایجاد کرده به گونه‌ای که متاسفانه زمان وقوع بحران بودجه‌ای در اختیار این سازمان نیست و عموما پس از بحران و نامه‌نگاری های طولانی بودجه وصول می‌شود.

کولیوند در خصوص جزئیات لایحه مذکور، گفت: بر اساس لایحه حوادث غیرمترقبه نام سازمان مدیریت بحران به سازمان حوادث غیرمترقبه تغییر داده می‌شود و از زیر مجموعه وزارت کشور جدا و به یک سازمان مستقل تبدیل خواهد شد تا درصدی بودجه نیز در اختیار داشته باشد.

وی تاکید کرد: استقلال این سازمان موجب تقویت سرعت‌‌عمل آن در برابر حوادث و تخصیص منابع به بخش‌های بحران‌زده می‌شود، همچنین پیش‌بینی شده که شهرداری کلان‌شهرها مسئول مدیریت بحران بوده و وزیر کشور و استاندار موظف به نظارت بر فعالیت سازمان حوادث غیرمترقبه باشند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در مجلس نهم کمیسیون مشترکی از چند کمیسیون تخصصی همچون شوراها و امور داخلی کشور، عمران و برنامه بودجه لایحه حوادث غیرمترقبه را بررسی و نهایی کردند، این گزارش که هم اکنون آماده شده به زودی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر: