وزیر بهداشت در دیدار با آیت الله موسوی اردبیلی؛

برنامه‌های هفته سلامت با اولویت مبارزه و غلبه بر دیابت در کشور اجرا می‌شود/ برجام ۲ چیزی جز اخلاق مداری و وحدت نیست

کدخبر: 2025073

وزیر بهداشت با اشاره به فرا رسیدن هفته سلامت، اولویت امسال را مبارزه و غلبه بر دیابت عنوان کرد و افزود: در کشور ما چاقی رو به افزایش است و در زنان بیشتر از مردان است که عوارض زیادی به همراه دارد.

به گزارش « نسیم‌آنلاین »، دکتر سید حسن هاشمی صبح امروز و در روز دوم سفر خود به استان قم با حضور در بیت آیت الله موسوی اردبیلی گفت: در هفته سلامت به تمام ابعاد سلامت توجه می‌شود اما تاکید ما بر تحرک بدنی ، ورزش و نیز تغذیه سالم است چرا که طبق بررسی‌ها 35 درصد از کالری روزانه، مورد نیاز نیست که به چربی و اضافه وزن تبدیل می شود و چاقی خود منبع بسیاری از بیماری‌ها است .

وزیر بهداشت از آیت الله موسوی اردبیلی خواست تا مردم را به رعایت نکات بهداشتی، تغذیه سالم، ورزش و خودمراقبتی توصیه کنند .

هاشمی با بیان اینکه انسان تا زمانی که نعمت بزرگی مانند سلامت را از دست ندهد، قدردان آن نیست، خاطرنشان کرد: متاسفانه سبک زندگی تغییر کرده و زندگی‌ها ماشینی شده که لازم است مردم، موارد لازم را رعایت کنند .

وزیر بهداشت ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه رجب و روز پدر، سلام و درود رییس جمهوری را به آیت الله موسوی اردبیلی ابلاغ کرد .

هاشمی همچنین در خصوص برجام نیز اظهار داشت: تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری بدون تعامل و ارتباط‌های بانکی و همچنین صادرات و در اختیار داشتن فناوری امکان پذیر نیست و برجام2 چیزی جز اخلاق مداری و وحدت نیست .

وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه توافق بسیار خوبی با لطف خدا حاصل شد که باعث حل بسیاری از مشکلات شد و لازمه اجرا و موفقیت آن، وحدت و همدلی مسوولان و ارکان مختلف کشور و استفاده از فرصت بوجود آمده است .

آیت الله موسوی اردبیلی نیز ضمن تقدیر از تلاش های ارزنده دکتر هاشمی در حوزه سلامت، گفت: افتخار می کنیم که وزیری همچون شما را داریم .

ایشان با بیان اینکه رابطه من با وزیر بهداشت یک رابطه دیرینه است، از استقرار کاروان نورآوران سلامت در جوار مسجد مقدس جمکران به عنوان یک اقدام بسیار مفید و موثر یاد کردند.

ارسال نظر: