آغاز ثبت نام ترم تابستان مؤسسه طلوع

کدخبر: 1008461

مؤسسه طلوع ثبت‌نام ترم تابستان خود را آغاز کرد/ تمامی کلاس‌های اعلام شده از بعد از ماه مبارک رمضان آغاز و تا اواسط شهریور به اتمام خواهد رسید

به گزارش «نسیم»، در این دوره ها حضور اساتید برجسته ای چون حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه، حجت الاسلام والمسلمین حاجتی، وحید یامین پور، علیرضا مختارپور، موسی حقانی، محمد سرشار، رضا پورحسین، مازیار بیژنی، عبدالکریم خیامی، احمد ناطقی، محمد هادی همایون و ... فضای متفاوتی را نسبت به ترم های گذشته ایجاد کرده است. درس گفتارها در موضوعات متنوعی چون روانشناسی و سینما ، اقتصاد اسلامی، تشکل های سیاسی دوران پهلوی، بررسی آرا و اندیشه های شهید آوینی، جایگاه موسیقی و صدا در فیلم، فهم و نقد متون تصویری پیشرفته، نشانه های آخرالزمان( رویکرد تمدنی به مهدویت) و تدوین (آشنایی با نرم افزار ادیوس) برگزارخواهد شد .

به گزارش پایگاه موسسه طلوع، مؤسسه طلوع ثبت نام ترم تابستان خود را آغاز کرد. تمامی کلاس های اعلام شده از بعد از ماه مبارک رمضان آغاز و تا اواسط شهریور به اتمام خواهد رسید .

در این دوره ها حضور اساتید برجسته ای چون حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه، حجت الاسلام والمسلمین حاجتی، وحید یامین پور، علیرضا مختارپور، موسی حقانی، محمد سرشار، رضا پورحسین، مازیار بیژنی، عبدالکریم خیامی، احمد ناطقی، محمد هادی همایون و ... فضای متفاوتی را نسبت به ترم های گذشته ایجاد کرده است .

* بررسی آرا و اندیشه های بزرگان (مطهری، محمد باقر صدر، امام موسی صدر، جوادی آملی و مصباح یزدی (

موسسه طلوع در ترم جدید بخشی مجزا را به بررسی آرا و اندیشه های بزرگان و جریان سازان معاصر اختصاص داده است .

بررسی آرا و اندیشه های بزرگانی چون مقام معظم رهبری، امام موسی صدر، شهید محمدباقر صدر، شهید مطهری، آیت الله مصباح یزدی؛ آیت الله جوادی آملی .

بررسی اندیشه های این بزرگان توسط اساتیدی چون آیت الله کعبی، خسروپناه ، عادل پیغامی، وحید یامین پور، حجت الاسلام حاجتی و علیرضا مختارپور صورت خواهد گرفت .

* بررسی آرا و اندیشه های امام خمینی (ره) و امام خامنه ای(مد ظله العالی)

دکتر خسروپناه در ترم گذشته (ترم بهار) دوره «بررسی آرا و اندیشه های جریان سازان موثر پس از انقلاب» را تدریس کرد و به بررسی آراء و اندیشه های فردید، سروش، مطهری، مصباح، حکیمی و شریعتی پرداخت و به جهت استقبال گسترده دانش پژوهان از این دوره به درخواست آنان ایشان در ترم تابستان در ادامه مباحث گذشته به بررسی آراء و اندیشه های امام خمینی (ره) و امام خامنه ای(مد ظله العالی) خواهند پرداخت .

* دوره «پرسش های کلیدی دفاع مقدس»

هفته اول : استاد روزی طلب

هفته دوم، سوم و چهارم : استاد شیرعلی نیا

هفته پنجم، ششم و هفتم : گفتگو با سرداران ارشد و پژوهشگران دوران دفاع مقدس

* دوره امام خمینی (ره) بدون تحریف با حضور نویسنده کتاب عصر امام خمینی(ره (

این دوره با تدریس حجت الاسلام والمسلمین حاجتی امام جمعه موقت اهواز و نویسنده کتاب عصر امام خمینی(ره) به مدت یک روز و در چهار جلسه یک و نیم ساعته برگزار خواهد شد .

* دوره کاریکاتور و عکاسی مقدماتی و پیشرفته

* دوره آموزش مهارت های رسانه ای مقدماتی و دوره آموزش تیر اندازی حرفه ای

ضمناً دو دوره «آموزش عکاسی پیشرفته» و دوره «آموزش کاریکاتور» توسط اساتید برجسته این حوزه آقایان «احمد ناطقی» و «مازیار بیژنی» برگزار خواهد شد. دوره های «آموزش مهارت های رسانه ای مقدماتی» و دوره «آموزش تیر اندازی حرفه ای» نیز به همیت موسسه طلوع در ترم تابستان برگزار خواهد شد .

* دوره های مکالمه زبان های «انگلیسی، عربی و عبری و اردو» ویژه فعالین فرهنگی

* آموزش زبان انگلیسی مقدماتی و پیشرفته ویژه فعالین فرهنگی(خواهران و برادران (

همچنین موسسه طلوع در بیان چرائی راه اندازی این دوره آورده است که؛ با توجه به پیام اخیر امام خامنه ای در قالب نامه به جوانان اروپا و آمریکای شمالی و از آنجا که انقلاب اسلامی محدود به مرزهای فیزیکی نیست و پیامی جهانی دارد، مجهز شدن فعالین فرهنگی به ابزار زبان انگلیسی جهت تاثیر گذاری حداکثری در فضای بین الملل و با استفاده از نسل جدید رسانه های کاربر محور ضروری می نماید. از این رو، موسسه طلوع در ترم بهار اقدام به برگزاری دوره مکالمه زبان انگلیسی با متد نیکو صفت نمود که این دوره با استقبال گسترده مخاطبان روبرو شد، حال در ترم تابستان نیز دوره زبان انگلیسی مقدماتی و پیشرفته را برگزار خواهد کرد .

سبک تدریس بصورت «گفتاری شنیداری» می باشد و عمده کارها در داخل کلاس انجام می گیرد .

بطور کامل این دوره در دو سطح مکالمه و یک سطح توانمند سازی فرهنگی برگزار خواهد شد .

در پایان سطح اول مکالمه (۸۰ ساعت) دانشجو می تواند مکالمات مورد احتیاج برای انجام فعالیت های روزمره خود را به صورت کامل بیان نماید .

در پایان دوره دوم (۱۰۰ ساعت) دایره لغات مورد استفاده افزایش پیدا کرده و روند مکالمه و مراودات روزمره بهبود می یابد .

سطح توانمند سازی فرهنگی که از اواسط سطح دوم آغاز خواهد شد با بهره گیری از اساتید جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، که در خارج از کشور اقامت داشته اند، ( استاد فواد ایزدی، نادر طالب زاده و …) سعی در بازگو نمودن موارد و نکات محاوره ای و تاثیر گذار در مراودات و مباحث دارد .

آموزش زبان عربی مقدماتی ویژه فعالین فرهنگی(خواهران و برادران (

در توضیحات این دوره آمده است: این دوره در دورترم برگزار می گردد .

کتاب مورد استفاده کلاس مکالمه عربی کتاب " صدی الحیاة المرحلة التمهیدیة ۱ " کانون زبان ایران مى باشد. البته در صورت نیاز کتاب های دیگری نیز در خلال آموزش معرفی خواهد شد .

روش تدریس در کلاس های مکالمه روش مشارکتی وفضاسازی عربی می باشد. همچنین در ابتدا لازم است تا زبان آموزان تعدادی از ساخت های زبانی "قالب های زبانی" پرکاربرد را فرابگیرند، که این به منزله ورود آنان به فضای مکالمه عربی می باشد. کتاب مذکور بر اساس مهارت های چهار گانه طراحی شده است وتمرینات متناسب با این مهارت ها نیز در کلاس انجام خواهد گرفت. اما محوریت کلاس مکالمه خواهد بود .

در پایان دوره سه ماهه زبان آموزان قادر به برقراری ارتباط با یک عرب زبان در موضوعات عمومی وروزمره خواهند بود. همچنین با فراگیری واژگان وجملات فضاهای مختلف مثل فرودگاه، اتوبوس، رستوران، دانشگاه و… مهارت برقراری ارتباط وتکلم را در این فضاها به دست خواهند آورد. بدیهی است که بسیاری از این فضاها با دیگر مکان ها همپوشانی دارد ومی توان از این جملات در جاهای دیگر نیز استفاده کرد. به طور کلی در پایان این مرحله زبان آموز به سطح مقبولی از تکلم دست می یابد .

* دور ه آشنایی با زبان اردو (مقدماتی (

* دور ه آموزش زبان عبری (مقدمات ی (

* درس گفتارها

و در نهایت درس گفتارهای این موسسه با حضور چهر هایی چون یامین پور، موسی حقانی، دکتر همایون و رضا پورحسین، رضا سلطان زاده، عبدالکریم خیامی، محمد هادی همایون و محسن آقایی در موضوعات متنوعی چون روانشناسی و سینما ، اقتصاد اسلامی، تشکل های سیاسی دوران پهلوی، بررسی آرا و اندیشه های شهید آوینی، جایگاه موسیقی و صدا در فیلم، فهم و نقد متون تصویری پیشرفته، نشانه های آخرالزمان( رویکرد تمدنی به مهدویت) و تدوین (آشنایی با نرم افزار ادیوس) برگزارخواهد شد .

علاقمندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس سایت این مجموعه Toluehagh.ir مراجعه و یا با شماره ۰۲۱۶۶۴۹۹۵۴۲ تماس و یا به شماره ۰۹۱۹۰۱۳۲۵۸۰ پیامک ارسال نمایند .

ارسال نظر: