خانه را متری بخرید

کدخبر: 2375837

با راه‌اندازی صندوق املاک و مستغلات فروش متری مسکن نیز محقق می‌شود.

نسیم آنلاین: در مراسمی با حضور مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، از نخستین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات رونمایی شد.

صندوق املاک و مستغلات، یکی از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری است که در بورس قابل معامله می‌باشد. این صندوق‌ها بر روی املاک و مستغلات غیر منقول مانند واحدهای مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی سرمایه گذاری خواهند کرد. معافیت مالیاتی، امکان ورود و سرمایه گذاری با هر میزان از سرمایه و همین طور بالا بودن نرخ سود توزیعی، برخی از مزایا این صندوق‌ها می‌باشد.

حال با رونمایی از نخستین صندوق سرمایه‌گذاری املاک که توسط صندوق بازنشستگی کشوری تاسیس شده است، انتظار می‌رود در حوزه مسکن و جذب سرمایه‌های خرد و کلان جهش‌های خوبی صورت پذیرد.

عشقی، رئیس سازمان بورس در مراسم رونمایی گفت: با راه‌اندازی صندوق املاک و مستغلات فروش متری مسکن نیز محقق می‌شود. فردی که سرمایه لازم برای خرید ملک ۸۰ متری ندارد می‌تواند به مرور از این طریق چند متر ملک خریداری کند و مبلغ اجاره بها را در قالب سود دریافت کند.

خاندوزی، وزیر اقتصاد نیز که در مراسم رونمایی از صندوق سرمایه‌گذاری املاک حضور داشت، با ابراز رضایت از این صندوق اعلام کرد: در اقتصاد ایران با مشکلی مواجه هستیم و آن دشواری ورود سرمایه‌های خرد به بازار مسکن است. دستیابی بخشی از خانوارها به مسکن با چالش مواجه شده است؛ لذا نیاز به ابزار دیگری بود تا خانوارها راحت‌تر بتوانند این مسیر را طی کنند.

خاندوزی از بانک‌های دولتی نیز درخواست کرد که برای دارایی‌های مازاد خود به صورت ویژه از این ابزار استفاده کنند و همچنین اظهار امیدواری کرد که ظرف‌ ماه‌های آینده این خبر خوب را اعلام کند که دولت برای اموال دولتی خود در استفاده از این ابزار نیز پیش قدم شده است.

هرچند مشکل مسکن در ایران بسیار پیچیده است و برای رفع آن نیاز به اقدامات کلان بیشتری می‌باشد، اما با اقداماتی نظیر صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توان به سمت بهبود شرایط پیش رفت. شرط اصلی تحقق اهداف این صندوق نیز جذب سرمایه‌های کلان نظیر دارایی‌های بانک‌هاست که می‌تواند حرکت‌های بزرگ تری را رقم بزند.

ارسال نظر: