رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مطرح کرد؛

فوت روزانه ۳۰۰ نفر در کشور به دلیل بیماری های غیر واگیر / کنترل ۲۵ درصد از مرگ و میرها با اجرای برنامه ملی کنترل بیماری‌ها

کدخبر: 2284982

آقا جامی گفت: به دلیل بیماری قلبی روزانه ۳۰۰ نفر جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مراسم بزرگداشت پژوهش که در پژوهشکده غدد برگزار شد اظهار کرد: توسعه شهر نشینی و تغییر عادات زندگی باعث افزایش بیماری های واگیر شده است و همه کشورها درگیر این مسئله به عنوان یکی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی هستند.

آقاجانی با اشاره به بیماری های قلبی گفت: بیماری های قلبی به سبک زندگی وابسته هستند و روزانه ۳۰۰ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند.

وی درباره بیماری های غیر واگیر گفت: تا سال ۲۰۲۰ بیماری های غیر واگیر علت اصلی ۷۰ درصد مرگ و میر در کشورهای جهان سوم هستند و برنامه ملی کنترل بیماری های غیر واگیر از چند سال پیش شروع و قرار است ۲۵ درصد از مرگ های بیماری های غیر واگیر را کنترل کند.

برنامه طرح کنترل قند از ۲۰ سال پیش شروع شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه طرح کنترل قند از ۲۰ سال پیش شروع شده است اظهار کرد: سیگار، چاقی و دیابت عوامل تاثیر گذار در بیماری سرطان هستند؛ به طوری که ۶۰ درصد از مرگ ها در مردم این طرح بوده است.

آقاجانی با اشاره به بهبود وضعیت غذایی گفت: بهبود مواد غدایی و افزایش فعالیت بدنی سبب کاهش مرگ ها شده است و توانمند سازی اقشار ضعیف سبب کاهش عوامل خطر شده است.

وی ادامه داد: برنامه ایران از سال ۹۵ در شهرستان دماوند شروع شده و این کار با هدف ارزیابی عوامل خطر و بیماری سکته مغزی و قلبی انجلم شده است؛ مرکز پژوهشکده غدد به کوهرت دماوند برای شناسایی عوامل خطر کمک می کنند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره سکته قلبی و مغزی اظهار کرد: این دو بیماری عوامل اولیه مرگ و میر هستند و طرح ۲۴۷ و ۷۲۴ به صورت شبانه روزی انجام می شوند؛ هر کدام از این طرح ها در دو بیمارستان خدمات ارائه می دهند . و هشت مرکز در شهر تهران برای اجرای طرح ۲۴۷ در نظر گرفته شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: