بازگشت زندگی به دیرالزور به روایت تصویر

کدخبر: 2238614

با پیروزی‌های چشمگیر و شتابنده ارتش سوریه در جبهه‌های مختلف نبرد با تروریسم، بارقه‌های امید به زندگی مردم این کشور به وجود آمده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، با نزدیک شدن ارتش سوریه به پیروزی نهایی بر تروریسم، روزنه های امید در میان شهروندان سوری ایجاد شده است.

همزمان با کاهش قیمت ها نسبت به زمان محاصره دیرالزور، بازارها در این شهر به روال طبیعی خود بازگشتند و چرخه کشاورزی همزمان با بازگشت کشاورزان به روستاهای شان بار دیگر به چرخش افتاده است. به رغم این که آسیب های جدی به پروژه های آبی در ریف شرقی و کانال های آبیاری وارد شده است با این حال در سایه تلاش های دولت و مردم زمان زیادی طول نمی کشد که این خسارت ها جبران شود.

از لحظه غروب آفتاب، قهوه خانه ها در دیرالزور مقصد اصلی شهروندان است که در آن افراد دور هم نشسته و درباره امور گفت وگو می کنند. در حالی که برخی این نوع سرگرمی را هدر دادن وقت می دانند و لذا ترجیح می دهند اوقات خود را با خانواده و به روایت داستان ها و اخبار بگذارند. داعش آنها را به مدت سال ها از این سرگرمی ها و تفریح ها محروم کرده بود.

امروز، کافی شاپ ها و قهوه خانه ها کارشان را از سرگرفته اند و بیشتر مشتریان آنها را جوانان و سالخوردگانی تشکیل می دهند که خاطره های قدیمی نقطه پیوند آنهاست.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: