حمادی:

دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از مسلمانان مظلوم تکلیف شرعی و قانونی دارند

کدخبر: 2116378

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضایی گفت: دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران و مقامات ارشد آن برای حمایت از مسلمانان مظلوم تکلیف شرعی و قانونی دارند.

مهدی حمادی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضایی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: واجب است وقایع درد آوری که در این مدت شاهد آن در کشورهای اسلامی و علی الخصوص میانمار بودیم بر هیچ مسلمانی مغفول نماند و مسلمانان فریاد ظلم ستیزی و حمایت خود از مسلمانان مظلوم میانمار را به گوش جهانیان برسانند و کافران و معاندان اسلام را روسیاه کنند.

وی افزود: کشور ایران که یکی از قدرت های جهانی است باید در جهت حمایت از مسلمانان و مظلومان پیشگام باشد و با اثرگذاری بین المللی خود، چهره خبیث و شیطانی بودائیان خونخوار و دولت ظالم میانمار را که با ارتش و قوای خود به قتل عام مردم مسلمان روهینگیا پرداخته به طور جدی نشان دهد و علاوه بر محکوم کردن اقدامات سابق آنها از اقدامات آتی جلوگیری کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضایی گفت: دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران و مقامات ارشد آن برای حمایت از مسلمانان مظلوم تکلیف شرعی و قانونی دارند.

وی ادامه داد: دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران و مقامات ارشد آن علاوه بر وظایف خاص و معین وزارت امور خارجه مصرح در قانون اساسی، بند 16 اصل سوم قانون اساسی یکی از وظایف دولت ایران برای تحقق اهداف عالی اصل دوم را تنظیم‏ سیاست‏ خارجی‏ کشور بر اساس‏ معیارهای‏ اسلام‏، تعهد برادرانه‏ نسبت‏ به‏ همه‏ مسلمانان‏ و حمایت‏ بی‏ دریغ از مستضعفان‏ جهان است‏،تعیین نموده است ؛البته مستندا به این اصل تمام نهادهای مرتبط با حقوق بین الملل در ایران عهده دار اجرای این تکلیف هستند.

حمادی خاطرنشان کرد: ثانیا در اصل یکصد و پنجاه و دوم قانون اساسی دفاع از حقوق همه مسلمانان)به عنوان تکلیف این وزارتخانه شناخته شده و علاوه بر آن در اصل یکصد و پنجاه و چهارم (حمایت از مبارزات مسلمانان در هر نقطه از جهان نیز گسترنده این تکلیف شده است.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان دستگاه سیاست خارجه فرمودند«در قانون اساسی، "اسلام" معیار سیاست خارجی است، بنابراین موضع گیری در مقابل کشورها و مسائل مختلف، باید مختصات دینی داشته باشد» که متاسفانه شاهد آن هستیم که وزارت امور خارجه و سایر نهادهای بین المللی اسلامی در مقابل این جنایت سکوت کرده اند و دستورات اسلام را در مقام عمل به منصه ظهور نمی رسانند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضایی گفت: قطعا اقداماتی که دولت ایران و بالاخص دستگاه دیپلماسی در جهت حمایت از مسلمانان میانمار معمول می دارد می تواند نقش ایران در میان کشورهای اسلامی را برجسته تر کرده و حافظ منافع و اقتدار کشور در مقابل هرگونه تعدی حاکمیت های سیاسی باشد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: