وزیر جهاد کشاورزی بر پیدا کردن راهکارهای توسعه صادرات در سال ۹۵ تاکید کرد

کدخبر: 2019955

محمود حجتی با تاکید بر پیدا کردن راهکارهای توسعه صادرات در سال ۹۵ گفت: با تبیین راهکارها و برنامه‌ریزی مدون می‌توان رقابت سالمی در حوزه صادرات دامی و کشاورزی داشته و برای کشور ارزآوری کنیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمود حجتی امشب در آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های دامی و کشاورزی شهرستان پیشوا ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) به یوم‌الله 12 فروردین اظهار داشت: مواد غذایی کشور با تولید داخل و بخش نهاده‌های داخلی و خارجی نیاز کشور به خوبی و با قیمت قابل قبول تامین و با صادرات نهاده به دست می‌آید.

وی با تاکید بر پیدا کردن راهکارهای توسعه صادرات در سال 95 گفت: با تبیین راهکارها و برنامه‌ریزی مدون می‌توان رقابت سالمی در حوزه صادرات دامی و کشاورزی داشته و برای کشور ارزآوری کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه توسعه گلخانه‌ای در دستور کار دولت قرار دارد عنوان کرد: یک بخش خصوصی در شهرستان پیشوا با کمترین حمایت و به مدت 4 ماه توانست گلخانه‌ای به وسعت 10 هکتار ایجاد کند و سبب شود که گیاهان گلخانه‌ای زیر بار رفته و محصولات بدست آمده را در اختیار مصرف کننده قرار دهند و این نشان می‌دهد که می‌توان با برنامه‌ای مدون این موضوع را در سراسر کشور بسط و گسترش داد.

وی ادامه داد: توسعه فضای گلخانه‌ای ضمن صرفه‌جویی منابع آبی و غیره و افزایش تولیدات کشاورزی، اشتغالزایی را به همراه دارد.

حجتی با اشاره به ظرفیت‌های بالای دامی و کشاورزی شهرستان پیشوا تاکید کرد امید است با توفیق یافتن در خدمت با شور و شوق در خدمت‌رسانی به مردم مومن و غیور شهرستان پیشوا شاهد توسعه قابل توجهی در حوزه دام و کشاورزی باشیم.

وی با تاکید بر تحقق درخواست‌های تولید کنندگان با همکاری و حمایت دولت عنوان کرد: با وحدت رویه و همدلی مطالبات و درخواست‌های تولید کنندگان مرتفع خواهد شد.

حجتی خاطرنشان کرد: امید است با حمایت دولت در آینده نزدیک شاهد توسعه گلخانه‌ای در کشور باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه توسعه جدی گلخانه‌ای در اولویت دولت قرار دارد تاکید کرد: با ارائه تسهیلات مشکلات و درخواست‌های تولید کنندگان در حوزه گلخانه‌ای و غیرمرتفع و سبب گسترش فضای گلخانه‌ای در کشور می‌شود.

حجتی در پایان با بیان اینکه امروز دنیا به سمت توسعه گلخانه‌ای رفته است تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع آب و تولید محصولات پاک و سالم باید به سمت توسعه گلخانه برویم.

به گزارش فارس، اسحاق جهانگیری عصر امروز برای دومین بار در دوران مسئولیتش در دولت یازدهم به شهرستان پیشوا سفر کرد و ضمن بررسی میزان پیشرفت و پیگیری مصوبات سفر اول خود به این شهرستان در جمع تولید کنندگان دامی و کشاورزی سخن گفت و پس از آن پروژه‌‌های دامی و کشاورزی این شهرستان را به بهره‌برداری رساند.

گفتنی است، وزیر جهاد کشاورزی، معاون استاندار تهران و جمعی از مسئولان کشوری و استان تهران، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور را در این سفر همراهی می‌کردند.

ارسال نظر: