سلیمانی: دلیل سفارت انگلیس برای عدم صدور روادید زارعیان واهی و بیخود است

کدخبر: 1038914

رئیس فدراسیون اسکواش در گفتگو با «نسیم» افزود: هنوز چند روز برای حل مشکل زارعیان زمان داریم و امیدوارم این مشکل حل شود/ امیدوارم در برخی رده‌های سنی مسابقات گلد آسیا مدال کسب کنیم

مسعود سلیمانی، رئیس فدراسیون اسکواش در گفتگو با «نسیم»، در مورد عدم صدور روادید سجاد زارعیان برای حضور در مسابقات لندن اوپن اظهار داشت: متاسفانه هنوز روادید او برای حضور در این مسابقات صادر نشده است اما هنوز 4، 5 روز فرصت داریم و امیدواریم این مشکل در این مدت حل شود تا زارعیان بتواند در این مسابقات شرکت کند. کمیته المپیک و فدراسیون جهانی هم وارد این جریان شده‌اند تا بتواند این مشکل را حل کنند.

وی ادامه داد: از طرف کمیته المپیک در حال حاضر آقای سلامی در آنکارا هستند و قرار شده است تا این موضوع را پیگیری کند و زمینه را برای اعزام زارعیان فراهم کند. واقعا حیف خواهد بود که او نتواند در این مسابقات شرکت کند، چرا که او تنها ایرانی است که موفق شده در جدول اصلی مسابقات لندن اوپن قرار بگیرد و حتی در این زمینه مجلات تخصصی مسابقات هم به اینکه زارعیان اولین ایرانی است که موفق به این کار مهم شده، اشاره کردند.

سلیمانی در خصوص اینکه چه مشکلی باعث عدم صدور روادید زارعیان شده است، گفت: زارعیان دو هفته پیش برای انجام کارهای دریافت روادید انگلیس به آنکارا سفر کرد اما دیروز در تماس با من اعلام کرد، به دلیل نبود پرینت حساب والدینش درخواست ویزای او رد شده است . این دلیل واقعا از نظر ما واهی و بیخود است. ما هم البته از طریق روابط بین‌الملل فدراسیون اعتراضات خود را اعلام کردیم و زبیر خان مسئول برگزاری مسابقات اوپن انگلیس که خودش زمانی جز 10 نفر برتر اسکواش دنیا بوده است نیز در جریان این موضوع قرار گرفته و به ما قول داده تمام انرژی خود را برای حل مشکل زارعیان بگذارد.

رئیس فدراسیون اسکواش با تاکید بر اینکه همچنان نسبت به صدور روادید زارعیان امیدوار است، خاطر نشان کرد: اصولا من همیشه انسان امیدواری هستم. قرار بود زارعیان از انگلستان خودش را به کاروان ایران در مالزی جهت شرکت در مسابقات گلدآسیا برساند. اگر به امید خدا او رفتنی شود از انگلستان به تیم ملی در مالزی ملحق خواهد شد و اگر خدای نکرده نیز نتواند به لندن سفر کند روز 8 آبان‌ماه همراه با کاروان ایران به مالزی سفر خواهد کرد.

سلیمانی در خصوص پیش بینی‌اش از عملکرد آینده‌سازان اسکواش ایران در مسابقات گلد آسیا عنوان کرد: من همیشه سعی می‌کنم مثبت فکر کنم و پیش بینی‌های خوب داشته باشم ولی باید ببینیم این بچه‌ها چقدر همت خواهند داشت. این کاروان به دلیل اینکه ما در طرح استعدادیابی فعال هستم با 20 ورزشکار اعزام می‌شود که از زیر 9 سال تا زیر 19 سال خواهند بود و امیدواریم در برخی رده‌های سنی موفق به کسب مدال شویم.

ارسال نظر: