رئیس کمیسیون اصل نود انتخاب شد

کدخبر: 2375387

حجت الاسلام پژمانفر با رای نمایندگان به عنوان رئیس کمیسیون اصل نود انتخاب شد

نسیم‌آنلاین: انتخاب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در دستور کار جلسه علنی امروز یکشنبه 26 تیرماه1401 مجلس شورای اسلامی قرار داشت.

کمیسیون اصل نود یکی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی است که برای رسیدگی به شکایات مردمی از عملکرد سه قوه (قوه مجریه، قوه قضاییه، قوه مقننه) است. 

هر یک از این سه نهاد به طور جداگانه اعمال قدرت می‌کنند و نسبتاً مجزا هستند. بر این اساس، برای جلوگیری از استبداد و همچنین تضمین آزادی و امنیت مردم، باید توسط یک مقام ناظر بر روند کار این نیروها نظارت شود تا از چارچوب قانونی خود خارج نشوند.

ریاست این کمیسیون از بین اعضای دائم آن با پیشنهاد حداقل دو نفر از طرف هیئت رئیسه مجلس و با رأی نمایندگان برای مدت یک سال انتخاب می‌شود.

بر همین اساس امروز با اتمام دوره یکساله حسن شجاعی، هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و حسن شجاعی نماینده مردم ابهر را برای ریاست کمیسیون اصل نود در اجلاسیه سوم به صحن مجلس معرفی کردند.

که در نهایت نمایندگان با ۱۳۱ رأی موافق حجت‌الاسلام پژمان‌فر را به ریاست کمیسیون اصل ۹۰ در اجلاسیه سوم مجلس یازدهم انتخاب کردند وحجت‌الاسلام حسن شجاعی هم ۵۹ رأی کسب کرد.

ارسال نظر: