9500 فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند

کدخبر: 2379315

کمیسیون امور زندانیان فلسطین روز سه شنبه اعلام کرد که بیش از 9500 زندانی فلسطینی از جمله شمار قابل توجهی زن و کودک در زندان‌های رژیم صهیونیستی محبوس هستند.

کمیسیون امور زندانیان فلسطین روز سه شنبه اعلام کرد که بیش از 9500 زندانی فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی محبوس هستند.
به گزارش خبرگزاری «آناتولی» کمیسیون امور زندانیان، فلسطین اعلام کرد: «در بین این افراد 80 زن و بیش از 200 کودک وجود دارند.»
در این بیانیه آمده است:«این رقم شامل فلسطینی‌هایی نمی‌شود که توسط نیروهای اسرائیلی در غزه نگهداری می‌شوند».
در این بیانیه آمده است که در بین بازداشت شدگان 3660 فلسطینی بدون محاکمه یا اتهام نگهداری می‌شوند.
مرکز حقوق بشر المیزان نیز امروز سه‌شنبه با اعلام این‌که اسرائیل از آغاز جنگ غزه تاکنون 3 هزار فلسطینی را به اسارت گرفته، گزارشی از شکنجه هولناک این اسرا از لحظه دستگیری تا بازجویی در مراکز بازپرسی منتشر کرد.
بر اساس این گزارش، تمامی اسرا از لحظه دستگیری تا مراکز تحقیقاتی مورد شکنجه و اهانت‌های تحقیرآمیز و ضد انسانی قرار می‌گیرند.
رژیم صهیونیستی در طول جنگ غزه با هدف دستاوردسازی و بهره برداری تبلیغاتی با ادعای به اسارت گرفتن نیروهای مقاومت در غزه، شهروندان عادی فلسطین را به اسارت می‌گیرد و پس از شکنجه‌های مستمر و مشخص شدن عدم ارتباط آنها با حماس یا اطلاع آنها از تونل‌های مقاومت مجبور می‌شود برخی از آنها را آزاد کند. کاری که تاکنون در چند نوبت انجام داده و صدها اسیر فلسطینی را پس از هفته‌ها بازداشت خودسرانه، آزاد کرده است.

 

منبع: فارس
ارسال نظر: