به زودی اجرایی می‌شود

الزامی شدن بازرسی‌های ادواری از آسانسورهای منازل مسکونی

کدخبر: 2029542

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد از الزامی شدن بازرسی های ادواری استاندارد از آسانسورهای منازل مسکونی در سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »،‌ وحید مرندی مقدم تعداد حوادث مربوط به استفاده از آسانسورها را در سال 94 بیش از 5 هزار و 800 حادثه برشمرد و گفت: بر اساس گزارش های سازمان آتش نشانی، سالانه 10 درصد به تعداد حوادث ناشی از استفاده از آسانسور افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه قانون استاندارد از سال 82 بازرسی های ادواری از آسانسورها را اجباری کرده است از اینکه این بازرسیها در سازمان های دولتی و عمومی و همچنین منازل مسکونی در سال های اخیر انجام نشده است ابراز تاسف کرد.

مرندی مقدم علت افزایش حوادث آسانسورها را در سال های اخیر بی توجهی به همین قانون اجباری شدن بازرسی های ادواری دانست و تاکید کرد : به زودی این قانون اجرایی می شود و مردم ملزم هستند آسانسورهای خود را تحت پوشش بازرسی های ادواری قرار دهند.

وی یکی از مشکلات پیش روی بازرسان سازمان ملی استاندارد را ورود به منازل مسکونی اعلام کرد و گفت: برای حل این مشکل سازمان ملی استاندارد چند پیشنهاد عملی را به هیئت دولت ارائه داده است تا از این طریق بازرسی های ادواری از آسانسورها در منازل مسکونی بدون هیچ مشکلی انجام شود.

مرندی مقدم با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد همواره آماده اعزام بازرسان خود برای بازرسی های ادواری است از مردم خواست با مراجعه به سامانه این سازمان و شناسایی شرکت های بازرسی تحت پوشش برای اجرایی شدن این بازرسی ها اقدام کنند.

وی یکی دیگر از راهکارهای انجام بازرسی های ادواری در منازل مسکونی را از طریق بیمه های تجاری دانست و در این خصوص افزود: در این طرح قرار است این بیمه ها به افرادی که گواهی بازرسی سالیانه را اخذ می کنند تخفیف ویژه درنظر بگیرند.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد درباره آسانسورهای مربوط به ساختمان های متعلق به شرکت های دولتی و عمومی گفت : بازرسی های سال 93 نشان می دهد بیش از 90 درصد آنها اشکالات جزئی ، عمده و یا بحرانی دارند.

به گزارش صدا و سیما، مرندی افزود: سازمان ملی استاندارد در نامه ای به مسئولان مربوطه اعلام کرده است در صورتی که از اجرای بازرسی های ادواری امتناع کنند این سازمان استفاده از آسانسورهای این دستگاه ها را ممنوع و آنها را پلمپ خواهد کرد.

ارسال نظر: