معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل: برندسازی لازمه عرضه عسل اردبیل در بازاهای جهانی است

کدخبر: 905970

بهشتی گفت: با فروش عسل‌های تقلبی در کنار جاده‌ها برخورد جدی صورت بگیرد/ باید برای برندسازی عسل استان به مقوله بسته‌بندی و شیوه توزیع اهمیت ویژه‌ای بدهیم

به گزارش خبرنگار «نسیم»، محمد باقر بهشتی در کارگروه حمایت از تولیدکنندگان عسل در اردبیل گفت: باید برای جلوگیری از هرگونه سواستفاده از هویت عسل طبیعی استان اردبیل و تولید عسل تقلبی ابتدا برای عسل سبلان هویت تعریف کنیم و آنرا استانداردسازی کنیم. برگزاری همایش‌های علمی برای استانداردسازی عسل استان و همچنین برگزاری همایش علمی از جمله این راهکارها می‌تواند باشد. با برگزاری جشنواره‌ها‌ی عشایر و در کنار آن ایجاد نمایشگاه‌های عرصه و معرفی عسل می‌تواند این محصول باارزش را برای عموم مردم منطقه و سایر استان‌ها معرفی کند.

وی با یادآوری شیوه‌های مدیریت صحیح فروش و اهمیت کیفیت در فروش محصولات گفت: برای برندسازی عسل استان به مقوله بسته‌بندی و شیوه توزیع باید اهمیت ویژه‌ای قائل باشیم. جشنواره عشایر فرصت خوبی برای شناساندن سبک‌ زنگی عشایر و ارائه محصولات تولیدی آنان است و فرصت خوبی ایجاد می‌شود که عشایر از این بازه زمانی ایجاد شده درآمدهای مختلفی از راه فروش محصولات خود به دست آوردند. با مقوله فروش عسل‌های تقلبی در کنار جاده‌ها برخورد جدی صورت بگیرد.

محسن موسویان، مدیرعامل تعاونی زنبورداران اردبیل و حومه گفت: امسال به دلیل خشکسالی و وجود طبیعت ضعیف عسل استان از کیفیت مناسبی برخوردار نخواهد بود ولی با این وجود از کیفیت بالایی نسبت به عسل بهاره استان‌های شمالی ایران برخوردار می‌شود. عسل تابستان اردبیل در مقایسه با عسل بهاره استان‌های شمالی رطوبت کمتر و کیفیت بالایی را به خود اختصاص داده است. نباید اجازه عرضه عسل‌های تقلبی را در کنار جاده‌های استان به اسم عسل طبیعی بدهیم.

ارسال نظر: