تمدن سازی در برابر شیطان

"ما نمی توانیم"؛ نماد تهاجم فرهنگی

کدخبر: 2051761

محسن پورذهبی در یادداشتی نوشت: شانزدهم خرداد امسال بود که فرمودند در مسأله فرهنگ احساس ولنگاری می‌کنم؛ طبیعتا هر شخصی که احساس ولنگاری در عرصه مهم فرهنگ را داشته باشد، تکلیف خود می‌داند تا با آن مبارزه کند، اما قبل از مقابله با یک معضل اجتماعی، باید شناخت کافی نسبت به آن پیدا کرد؛ حال پرسش ابتدائی در این موضوع این است که اصلا ولنگاری فرهنگی چیست؟

گروه سیاسی « نسیم آنلاین »؛ موضوع تهاجم فرهنگی و ولنگاری فرهنگی که مورد دغدغه دلسوزان و نیز رهبری فرزانه انقلاب اسلامی است موضوع یادداشتی است که سایت دولت بهار بدان پرداخته است.

محسن پورذهبی در این باره نوشت:« وقتی یک تمدن و یک نظام ، کارآمدی خود را نشان داد، برای دعوت دیگر ملت ها به سوی اندیشه ی خود، نیازی به دعوت کردن کردن ندارد، بلکه مردم خودشان به سمت ان می روند . مشکل اصلی ما نیز در حال حاضر همین است که نتوانسته ایم هویت ایرانی - اسلامی خودمان را نشان دهیم»

متن کامل این یادداشت بدین شرح است:

فرهنگ، آن چیزی است که مردم با ان زندگی می کنند اعم از خلق ها، عادت ها، قوانین و گرایش ها و هر ملتی فرهنگ و گرایش خاص خود را دارد .

فرهنگ به خودی خود نه می توان گفت خوب است و نه می توان ان را بد دانست، بلکه باید به سمت و سوی ان فرهنگ نگریست؛ اگر به سمت سعادت و کمال باشد، آن فرهنگ مطلوب است و اگر به سمت غیر از سعادت و کمال انسان باشد، ضلالت و گمراهی است .

شانزدهم خرداد امسال بود که مقام معظم رهبری فرمودند: در مسأله فرهنگ احساس ولنگاری می‌کنم . طبیعتا هر شخصی که احساس ولنگاری در عرصه ی مهم فرهنگ را داشته باشد ، تکلیف خود می داند تا با آن مبارزه کند، اما قبل از مقابله با یک معضله ی اجتماعی ، باید شناخت کافی نسبت به ان پیدا کرد . حال پرسش ابتدائی در این موضوع این است که اصلا ولنگاری فرهنگی چیست؟

مدل موی جوانان؟ طرز لباس پوشیدن ان ها؟ ترویج فیلم های مبتذل؟ کانال های ضد اخلاقی تلگرام؟ !

چند سال پیش رهبر انقلاب فرمودند: «من که میگویم تهاجم فرهنگی، عده ‌ای خیال میکنند مراد من این است که مثلاً پسری موهایش را تا این‌جا بلند کند. خیال میکنند بنده با موی بلندِ تا این‌جا مخالفم. مسأله‌ی تهاجم فرهنگی این نیست. البته بی بندوباری و فساد هم یکی از شاخه‌های تهاجم فرهنگی است؛ اما تهاجم فرهنگىِ بزرگتر این است که اینها در طول سالهای متمادی به مغز ایرانی و باور ایرانی تزریق کردند که تو نمیتوانی؛ باید دنباله‌رو غرب و اروپا باشی .»

پس از منظر رهبر انقلاب ، تهاجم فرهنگی و انچه که فرهنگ را به خطر می اندازد ، شعار ما نمی توانیم است .

و به تبع شناخت این موضوع ، راه کار مقابله با ان نیز معلوم می شود که ان حفظ هویت است .

با حفظ هویت می توان به درمان بیماری های اجتماعی پرداخت و شعار ما نمی توانیم یک بیماری اجتماعی و اثر و نتیجه ی اضمحلال و نابودی هویت یک ملت است .

نظام غرب که حقیقتا نظام شیطان است از قرن 17 تا کنون با شعار خردگرایی و دین زدایی، توانسته خود را نمونه ی یک نظام موفق نشان دهد، به صورتی که امروز اگر کسی به اطراف خود نگاه کند از نوک پا تا سرش را آثار فرهنگ غرب فرا گرفته است . از پیشرفت های زیاد در عرصه ی تکنولوژی تا شیوه ی لباس پوشیدن و غذا خوردن !

وقتی یک تمدن و یک نظام ، کارآمدی خود را نشان داد، برای دعوت دیگر ملت ها به سوی اندیشه ی خود، نیازی به دعوت کردن کردن ندارد، بلکه مردم خودشان به سمت ان می روند .

مشکل اصلی ما نیز در حال حاضر همین است که نتوانسته ایم هویت ایرانی - اسلامی خودمان را نشان دهیم، نتوانستیم تمدن اسلام را به همگان نشان دهیم و بعد از گذشت 38 سال از انقلاب اسلامی جلسه هایی تشکیل می شود که ایا اصلا اسلام تمدن دارد؟ !

نتیجه سخن این که راه مقابله با نفوذ فرهنگ شیطانی، سلب فرهنگ شیطانی نیست بلکه با ایجاد یک تمدن و یک فرهنگ در مقابل شیطان می توان بر فرهنگ شیطانی غلبه کرد .

ارسال نظر: