دبیر دوازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت:

مهدویت رمز هویت ما و اندیشه سترگ و شگرفی است

کدخبر: 2033648

دبیر دوازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت بیان اینکه مهدویت رمز هویت ماست گفت: اندیشه مهدویت بسیار سترگ و شگرف است که اگر بتوانیم از ظرفیت‌های آن استفاده کنیم، می‌توانیم منتظر واقعی باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس قم از قم، حجت‌الاسلام سید مسعود پورسیدآقایی صبح امروز در دوازدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت که در مدرسه عالی امام موسی کاظم (ع) قم برگزار شد، در سخنانی با اشاره به پیشینه و ضرورت برگزاری این همایش اظهار کرد: ضرورت برگزاری این همایش به دلیل اهمیت موضوع موعود باوری و مهدویت در میان مکتب شیعه، ادیان مختلف الهی و حتی مکاتب بشری بوده است.

وی با بیان اینکه مهدویت رمز هویت ما است اظهار کرد: اندیشه مهدویت بسیار سترگ و شگرف است که اگر بتوانیم از ظرفیت‌های آن استفاده کنیم می توانیم منتظر واقعی باشیم .

پورسیدآقایی بیان کرد: این اندیشه در حقیقت انرژی فوق هسته‌ای در دست شیعه است؛ هر چند که از آن کم استفاده کرده‌ایم و کوتاهی‌هایی داشته‌ایم.

وی با اشاره به جایگاه والای اندیشه مهدویت افزود: اگر در میان آموزه‌های دینی بخواهیم هم تراز اندیشه مهدویت نام بریم تنها اندیشه نبوت است و این اندیشه همچنان که موجب به‌وجود آمدن انقلاب اسلامی بوده، موجب استمرار این انقلاب نیز شده است.

دبیر دوازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت اضافه کرد: همین اندیشه مهدویت و موعودباوری موجب پیروزی ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس شده و موجب شده جبهه حق در برابر همه جبهه باطل ایستادگی کند و در نهایت به پیروزی برسد.

وی بیان کرد: همایش‌های این چنین باید بیشتر برگزار شود تا بتوان این اندیشه را در میان سایر اندیشه‌های رقیب مطرح و ویژگی‌های بارز این آموزه را در میان اهل تسنن و شیعه بیان کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی با بیان اینکه یکی از اهداف این همایش گسترش این اندیشه است افزود: تقویت وحدت در بین ادیان از دیگر اهداف برپایی این همایش است چرا که موضوع مهدویت امروز مورد پذیرش همه ادیان الهی است.

وی با بیان اینکه برگزاری 11 دوره همایش دکترین مهدویت دستاوردهای خوبی به همراه داشته است افزود: این همایش توانسته اندیشه مهدویت را در میان سطوح مختلف افراد جامعه و مراکز علمی ارتقاء و گسترش دهد.

دبیر دوازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت افزود: هم اکنون موضوع مهدویت در سطح سه حوزه‌های علمی تدریس می‌شود و امیدواریم در سال تحصیلی جدید نیز در سطح چهار حوزه در این رشته جذب طلبه داشته باشیم.

وی گفت: مهمترین ویژگی برگزاری همایش دکترین مهدویت امسال نسبت به دوره‌های گذشته این است که در شهر مقدس قم برگزار می‌شود و آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت‌الله سبحانی از مراجع عظام تقلید نیز به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی گفت: برگزاری این همایش در قم نشان دهنده توجه بیشتر به رویکرد علمی فرهنگی آن است که امیدواریم بتوانیم دستاوردهای خوبی داشته باشد.

وی عنوان کرد: در دوازدهمین همایش دکترین مهدویت چهار کمیسیون تخصصی داریم که مراکز مختلف حوزوی در برپایی این کمیسیون‌ها همکاری و مشارکت دارند.

دبیر دوازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با اشاره به مقالات خارجی رسیده به این همایش بیان کرد: 45 مقاله در بخش خارجی مورد تایید هیأت داوران قرار گرفته است که 20 نفر از آنان امروز در این همایش حضور دارند و امیدواریم نفرات بیشتری نیز به این همایش بپیوندند.

وی همچنین بیان کرد: 100 مقاله داخلی نیز به دبیرخانه برگزاری همایش دکترین مهدویت رسیده که 40 مقاله از این تعداد در داوری مورد پذیرش قرار گرفته است که از این تعداد تنها 20 مقاله در کمیسیون‌های تخصصی ارائه خواهد شد.

وی عنوان کرد: رونمایی از کتب مهدوی و تقدیر از مهدی یاوران که در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی فعالیت‌های شاخصی داشته‌اند بخش دیگری از برنامه‌های این همایش است.

ارسال نظر: