آیت‌الله خاتمی:

قرار گرفتن در مسیر ولایت مصداق احسن الحال است

کدخبر: 2019124

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: امروز ولایت فقیه تداوم صراط مستقیم است و اینکه مسیرمان را مسیر ولایت قرار دهیم همان احسن الحال است که در دعای تحویل سال از خداوند تمنا داریم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، رسا نوشت: آیت الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران عصر امروز در بقعه خواجه اباصلت با بیان این که دو جبهه حق و باطل همیشه وجود دارند، گفت: حق، راه ائمه و راه ولایت است و ولایت تنها یک عقیده نیست بلکه در همراهی با نواب خاص و عام ائمه متجلی می شود.

وی افزود: امروز نیز ولایت فقیه تداوم این صراط مستقیم است و این که مسیرمان را مسیر ولایت قرار دهیم همان احسن الحال است که در دعای تحویل سال از خداوند تمنا داریم.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: امیرمؤمنان حضرت علی(ع) می فرمایند: «از راه حق جدا نشوید؛ کسی که ما را به دیران بفروشد هلاک می شود و با حسرت از دنیا می رود».

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگر سخنان خود در خصوص شخصیت اباصلت یادآور شد: وی نه یک خادم معمولی بلکه خادم افتخاری و از شاگردان علمی حضرت رضا(ع) بوده است و تقریبا نقش خبرنگاری در مجالس ایشان داشت.

وی با اشاره به درک سه امام از سوی خواجه اباصلت، به برخی خاطرات و روایات نقل شده توسط وی در آثارش اشاره و اظهار کرد: ائمه ای که به امامتشان معتقد هستیم فقط ریاست ظاهری ندارد و ریاست ظاهری حداقل چیزی است که خدا به آنان عطا کرده؛ به عقیده شیعه، ائمه اطهار(ع) معصوم و دارای علم غیب و ولایت تکوینی به اذن خدا هستند.

آیت الله خاتمی در ادامه ضمن تقدیر از برگزاری طرح آرامش بهاری از سوی اوقاف و امور خیریه در راستای توصیه رهبر معظم انقلاب نسبت به تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، گفت: خوشبختانه حدود دو دهه است که اوقاف جان تازه ای گرفت و کارهای فرهنگی ارزشمندی در بقاع متبرکه صورت می گیرد./930/202/ب

ارسال نظر: