علی لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس کشور آفریقایی مالی:

ایران از برگزاری دوازدهمین اجلاس پارلمان‌های کشورهای اسلامی در مالی حمایت خواهد کرد

کدخبر: 2006309

رئیس مجلس ایران در دیدار با رئیس مجلس کشور آفریقایی مالی قول مساعد داد که جمهوری اسلامی ایران از برگزاری دوازدهمین اجلاس پارلمان‌های کشورهای اسلامی در کشور مالی حمایت خواهد کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، رئیس مجلس کشور آفریقایی مالی در دیدار بعد از ظهر یکشنبه با رئیس مجلس شورای اسلامی در بغداد، از ایران خواست تجربه هایش را در زمینه مبارزه با تروریسم و گروه های تروریستی در اختیار این کشور قرار دهد.

علی لاریجانی در این دیدار به همتای خود از کشور مالی قول مساعد داد که جمهوری اسلامی ایران از برگزاری دوازدهمین اجلاس پارلمان های کشورهای اسلامی در کشور مالی حمایت خواهد کرد. وی همچنین گفت: ما آمادگی داریم تجربیات خود را در زمینه های مختلف به مسوولان مالی انتقال دهیم.

براساس این گزارش، «دیونکوندا تراوره» رییس پارلمان مالی، در این دیدار ضمن تشکر از حمایت جمهوری اسلامی ایران از برگزاری دوازدهمین اجلاس پارلمان های کشورهای اسلامی در سال آینده در کشورش از لاریجانی خواست، ایران در راه مبارزه با تروریسم و گروه های تروریستی کشور مالی را یاری کند.

رییس پارلمان مالی گفت: ما از تروریست هایی که از مرز موریتانی وارد مالی می شوند، همواره آسیب دیده ایم. آنان ضربات و لطماتی به کشور وارد کرده اند، اما ما مقابل آنان ایستادگی می کنیم.

وی تاکید کرد: کشورهای اسلامی باید با وحدت و هم گرایی در مقابل تروریسم ایستادگی کنند.

مالی از جمله کشورهای مرکز آفریقاست که به محل رقابت قدرت های جهانی برای به دست گرفتن کنترل منابع ثروت این کشور، به ویژه طلا، نفت ، گاز و اورانیوم، تبدیل شده است.

از همین رو، مالی به عنوان یکی از کشورهای مستعد ورود و نفوذ گروه های تروریستی ، بخصوص القاعده شناخته می شود.

دیدار روسای مجالس ایران و مالی، در حاشیه یازدهمین اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی در بغداد انجام شد که در آن 40 کشور اسلامی از جمله 16 کشور عرب شرکت دارند و غایبان این اجلاس نیز کشورهای عربستان، قطر، امارات و بحرین هستند.

اجلاس امسال از روز چهارشنبه گذشته به ریاست عراق آغاز شده است و روز یکشنبه جلسه روسای مجالس کشورهای اسلامی برگزار شد.

این اجلاس فردا (دوشنبه) با صدور بیانیه ای به کار خود پایان می دهد.

ارسال نظر: