بولتون: اوباما حمایت دموکرات‌ها را در کنگره به دست می‌آورد

کدخبر: 1021771

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل گفت: کاخ سفید با تهدید دموکرات‌هایی که هنوز رای خود را مشخص نکرده‌اند، حمایت کافی را در کنگره به دست می‌آورد

"جان بولتون" سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل روز یکشنبه در مصاحبه ای رادیویی گفت دولت اوباما سرگرم تهدید کردن قانونگذاران دموکرات است که اگر علیه توافق هسته ای با ایران رای بدهند، با پیامدهای سیاسی مواجه خواهند شد .

وی گفت: آنطور که مردم می‌گویند کاخ سفید درباره این معامله سرگرم بازی بیس‌بال نیست بلکه دارد "هاکی بازی" می‌کند. و من فکر می کنم آنها دموکرات هایی را که هنوز رای خود را مشخص نکرده اند، به مواجه شدن با پیامدهای سیاسی تهدید کرده اند. و به این علت است که متاسفانه من فکر می کنم کاخ سفید رای کافی دموکرات ها را احتمالا هم در مجلس نمایندگان، هم سنا به دست می آورد . ‌

بولتون گفت از همه قانونگذاران باید سوال شود آیا می دانند در توافق جانبی بین دیده بان هسته ای سازمان ملل و ایران چه چیزی وجود دارد .

هفته گذشته اسوشیتدپرس گزارش داد این معامله محرمانه به تهران اجازه می دهد از بازرسان خود برای بررسی سایت هسته ای پارچین (که گفته می شود دستکم یک دهه قبل در آن سرگرم ساخت تسلیحات هسته ای بوده است) استفاده کند. دومخالف معامله در سنا نیز که خواستند نامشان فاش نشود به ان بی سی نیوز گفتند این موضوع که بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در زمان نمونه برداری از خاک، در داخل مرکز پارچین حضور خواهند داشت، غیرواقعی است.

ارسال نظر: