مسئول دفتر هماهنگی سازمان ملل در ایران:

۷۳ هزار ایرانی مبتلا به ایدز هستند

کدخبر: 2076321

مسئول دفتر هماهنگی سازمان ملل متحد در ایران از آشکار شدن نشانه‌های موفقیت برای پایان همه‌گیری ایدز در دنیا تا سال ۲۰۳۰ خبر داد و آمار مبتلایان به ویروس این بیماری را در ایران ۷۳ هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، گری لوئیس روز شنبه در نشست بررسی وضعیت ایدز در کافه خبر خبرآنلاین افزود: روند بیماری ایدز از 30 سال پیش تاکنون رو به رشد بوده است اما در چند سال اخیر خبرهایی می شنویم که نشانه سرکوب ویروس ایدز با داروهای سرکوب کننده این ویروس است.

وی گفت: این اخبار نشان می دهد که با ادامه اقدامات درمانی و سرکوب ویروس ایدز می توانیم تا سال 2030 روند رشد و همه گیری ایدز را متوقف کنیم.

وی افزود: در سال 2011 یکی از یافته های مهم جهان دانش پزشکی موفقیت داروهای تروویروسی برای سرکوب ویروس ایدز بود و به دنبال آن برنامه 90-90-90 سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی برای کنترل این بیماری تدوین و به کشورها اعلام شد.

لوئیس گفت: مطابق این برنامه به دنبال این هستیم که 90 درصد افراد مبتلا به ویروس ایدز را در کشورها شناسایی کنیم.

مسئول دفتر هماهنگی سازمان ملل در تهران اضافه کرد: این آمار بیانگر این است که باید 72 درصد مبتلایان به ویروس ایدز روی درمان دارویی با داروهای ضد ویروس بمانند تا به یکی از آرمانهای توسعه کنترل بیماری های همه گیر تا سال 2030 برسیم.

ارسال نظر: