ترکیه درصدد ساخت پست دیده‌بانی جدید در ادلب

کدخبر: 2369183

منابع سوری از تصمیم ترکیه برای ایجاد یک پست دیده‌بانی جدید در نزدیکی شهر سراقب در شرق استان ادلب و مشرف بر جاده بین المللی دمشق_حلب خبر دادند.

این پست دیده‌بانی جدید در منطقه‌ای ایجاد می‌شود که حد فاصل بین نیروهای نظام سوریه و مخالفان در ادلب است. این اقدام بعد از آن صورت می‌گیرد که ترکیه از یک پست دیده‌بانی در شرق سراقب به دلیل محاصره آن توسط نیروهای ارتش سوریه عقب‌نشینی کرد. این پست‌ دیده‌بانی در منطقه مشرف بر جاده بین المللی دمشق_حلب ساخته می‌شود.

نیروهای ترکیه همچنین پست دیده‌بانی جدیدی در منطقه الوساطه در جنوب الاتارب در حومه غربی حلب ایجاد کردند. ترکیه کامیون‌ها و خودروهای زرهی و سلاح‌های سنگینی را در این منطقه مستقر کرده است. 

به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه تعداد پست‌های دیده‌بانی در منطقه کاهش تنش در شمال غرب سوریه به ۷۶ مورد رسیده است.

در این راستا نیروهای ترکیه ده‌ها خودروی نظامی را از گذرگاه کفرلوسین در حومه شمالی ادلب به پست‌های دیده‌بانی در حومه جنوبی ادلب به ویژه در جبل الزاویه منتقل کردند.

تجهیزات ترکیه شامل تانک‌ها، خودروهای زرهی، بولدوزرها، تانکرهای سوخت و تجهیزات دیگر بود.

از سوی دیگر دیده‌بان حقوق بشر سوریه از شکست طرح گشت‌های مشترک گروه‌های شورشی سوری مورد حمایت ترکیه برای کنترل امنیت در حومه حلب به دلیل اختلافات میان دو گروه "الجبهه الشامیه" و "السلطان مراد" خبر داد. این جبهه با ورود دیگر گروه‌های شورشی به شهر اعزاز مخالفت کرد.

منبع: ايسنا
ارسال نظر: