سه ایده جذاب برای چیدمان اتاق خواب های کم جا

کدخبر: 2348385

اتاق خواب های کم جا و کوچک هم می توانند دکوراسیون زیبا و طراحی خوبی داشته باشند. همه چیز به هزینه و بودجه شما برای طراحی دکوراسیون و سلیقه تان بستگی دارد. البته گاهی اوقات هم با رعایت نکاتی ساده می توان از هزینه کردن صرف نظر کرد. در این مقاله به بررسی چند نکته اساسی در مورد چیدمان اتاق خواب کم جا پرداخته ایم که شاید یکی از آن ها کارتان را راه بیندازد!

نسیم آنلاین : اتاق خواب های کم جا و کوچک هم می توانند دکوراسیون زیبا و طراحی خوبی داشته باشند. همه چیز به هزینه و بودجه شما برای طراحی دکوراسیون و سلیقه تان بستگی دارد. البته گاهی اوقات هم با رعایت نکاتی ساده می توان از هزینه کردن صرف نظر کرد. در این مقاله به بررسی چند نکته اساسی در مورد چیدمان اتاق خواب کم جا پرداخته ایم که شاید یکی از آن ها کارتان را راه بیندازد!

از تخت های تاشو یا تخت دو طبقه استفاده کنید

اگر اتاق خواب تنها به یک نفر متعلق نیست، بهترین کار استفاده از تخت دو طبقه است. تخت های دو طبقه در رنگ ها و مدل های مختلفی ارائه می شوند. مهم ترین نکته ای که زمان خرید تخت دو طبقه باید رعایت کنید، کیفیت پیچ های تخت، مقاومت و متریال نردبان است.

در صورتی که اتاق خواب تنها متعلق به یک نفر است، می توانید از تخت های تاشو استفاده کنید. زمانی که تخت های تاشو در حالت جمع شده باشند، شبیه به یک کمد دیواری هستند! در اصل جای خیلی زیادی قرار نیست بگیرند اما طراحی دکوراسیون به این شکل هزینه بالایی خواهد داشت.

وسایل کار و استراحت را جدا کنید‍!

اتاق خواب کوچک محل مناسبی برای کار کردن نیست. پیشنهاد می شود اگر کامپیوتر کیس دار ندارید و با لپ تاپ کار می کنید پس فضای اتاق را به میز کامپیوتر اختصاص ندهید.

میزهای کامپیوتر معمولا فضای زیادی از اتاق خواب را اشغال می کنند. در اصل فضای اشغال شده توسط صندلی کامپیوتر را هم نمی توان نادیده گرفت. بهترین کار این است که یک میز تحریر تاشو تهیه کنید و هر کجا که دوست دارید از آن استفاده کنید.

برخی از میزهای تحریر تاشو خیلی سبک هستند و به سادگی می توانید آن ها را جابجا کنید. حتی در شرایطی امکان استفاده از میزهای تحریر تاشو روی تخت خواب و کاناپه نیز موجود است. اگر کارتان با کامپیوتر نیست، و شغل دیگری مانند قالی بافی، نقاشی، آرایشگری یا موارد مشابه دارید، حتما فضای کار و استراحت را جدا کنید.

بهترین پیشنهاد این است که از دیوارهای متحرک یا همان پارتیشن استفاده کنید و قسمتی از فضای پذیرایی را برای کار اختصاص بدهید. علاوه بر اینکه میزکار، فضای اتاق را کوچک می کند، خستگی هم همیشه به تنتان خواهد ماند. از نظر روان شناسی هم توصیه می شود تا جای امکان فضای خواب و کار را جدا کنید.

به جای کمد و دراور، از وسایل تزئینی استفاده کنید

از رایج ترین اشتباهات افراد درمورد چیدمان اتاق خواب می توان به حذف کردن وسایل تزئینی اشاره کرد. برخی از افراد فکر می کنند اگر فضای اتاق را کاملا خالی کنند، فضای اتاق بازتر خواهد شد. این تصور کمی اشتباه است زیرا شما با خالی کردن تمام قسمت های اتاقتان، زیبایی دکوراسیون را از بین خواهید برد.

بهترین ترفند این است که تعادل را نگه دارید. اما در صورتی که اتاق خواب خیلی کوچک است، می توانید از کمد دیواری ریلی استفاده کنید و به جای دراور، یک میز گرامافون یا صندلی راک در اتاق قرار دهید.

درست است که حذف وسایل ضروری و تزئینی، فضای اتاق خواب را باز می کند اما هیچ زیبایی در اتاق خوابتان باقی نخواهد مانند.

بهترین ترفند این است که تعادل را نگه دارید. اما در صورتی که اتاق خواب خیلی کوچک است، می توانید از کمد دیواری ریلی استفاده کنید و به جای دراور، یک میز گرامافون یا صندلی راک در اتاق قرار دهید.

درست است که حذف وسایل ضروری و تزئینی، فضای اتاق خواب را باز می کند اما هیچ زیبایی در اتاق خوابتان باقی نخواهد مانند.

از نصب پرده های زخیم و تیره خودداری کنید

رنگ تیره، شادی و نشاط اتاق خواب را از بین می برد. البته اگر رنگ تیره را در اتاق خواب های بزرگتر یا حتی پذیرایی های بزرگ به کار ببرید بسیار زیبا خواهد شد اما استفاده از رنگ تیره برای مکان های کوچک اصلا توصیه نمی شود.

پرده اتاق خواب، یکی از مهم ترین گزینه هایی است که اگر در انتخاب آن، توجه لازم را نداشته باشید و بدون توجه به اصول خرید پرده، سلیقه تان را صفر تا صد قرار بدهید قطعا پشیمان خواهید شد.

اتاق خواب کوچک بدون پنجره هم می تواند دلباز باشد!

اگر اتاقتان پنجره ای ندارد، باید یک قسمت از اتاق را به عنوان مرکز دکوراسیون در نظر بگیرید. مرکز دکوراسیون شما می تواند یک پوستر دیواری خیلی بزرگ یا یک قاب عکس و یا حتی یک فرش باشد!

در کل نکته ای که برای اتاق خواب های کوچک بدون پنجره باید در نظر داشته باشید این است که طراحی دکوراسیون باید به شکلی انجام شود تا عدم وجود پنجره آزار دهنده نباشد.

به طور مثال می توانید یک لوستر خیلی شیک انتخاب کنید و آن را با قاب عکس های چراغ دار ست کنید تا زمانی که کسی وارد اتاق خواب می شود، توجهش به موارد این چنینی جلب شود و متوجه عدم وجود پنجره نشود.

تا جای امکان برای اتاق خواب های کوچک کاغذ دیواری استفاده نکنید

استفاده از کاغذ دیواری هم می تواند انتخاب خوبی باشد اما کاغذ دیواری از مواردی است که کمی فضای اتاق را دلگیر می کند.

پیشنهاد ما این است که به جای استفاده از کاغذ دیواری، به تزئینات اتاق خواب رسیدگی کنید. به طور مثال استفاده از باکس ها دیواری و همچنین شلف هایی که پتانسیل کتابخانه بودن را دارند، بهترین کار است. در اصل با یک تیر دو نشان می زنید. هم دیوارهای اتاق را زیبا می کنید و هم با وجود شلف های دیواری می توانید کتابخانه را حذف کنید و فضای اتاق را بازتر کنید.

توصیه ای که داریم این است که از خرید وسایلی که با یکدیگر ناهماهنگ هستند پرهیز کنید. اگر قرار است شلف دیواری تهیه کنید، پس متناسب با رنگ دیگر اجزا و عناصر اتاق خواب خریدتان را انجام دهید. می توانید به فروشگاه های اینترنتی مانند فروشگاه بلج مراجعه کنید و بعد از مشاهده مدل های مختلف، گزینه متناسب با سلیقه و طرح اتاقتان را پیدا کنید سپس برای خرید به صورت حضوری اقدام کنید.

البته اگر اهل خرید اینترنتی باشید، اصلا لازم نیست زحمت رفت و آمد را به خودتان بدهید. بهترین و با کیفیت ترین محصولات در سایت بلج موجود هستند.

ارسال نظر: