ابطحی: مجمع روحانیون برای انتخابات آتی، لیست انتخاباتی ندارد

کدخبر: 956555

عضو مجمع روحانیون مبارز طی گفتگویی افزود: اگر عارف محور انتخابات مجلس دهم برای جریان اصلاحات قرار بگیرد رشد این جریان مفیدتر است/ راه حضور اصلاح‌طلبان در مجلس دهم پیچیده‌تر از مجالس دیگر است

به گزارش «نسیم» محمدعلی ابطحی، عضو مجمع ورحانیون مبارز در گفتگویی با "روزنامه آرمان" با اشاره به فعالیت‌های انتخاباتی مجمع روحانیون برای انتخابات مجلس دهم اظهار داشت: هنوز فعالیتی که بشود آن را فعالیت انتخاباتی نامید از مجمع روحانیون سراغ ندارم. این تشکل بیشتر به عنوان یک مجموعه ای رفتار می‌کند که بیشتر خطوط و چهارچوب ها را عرضه می‌کند.

وی با بیان اینکه در انتخابات مجلس آینده مجمع روحانیون به طور مستقیم درگیر نمی‌شود گفت: مجمع روحانیون جریان اصلاحات را به صورت عام مورد حمایت قرار میدهد و احتمال نمی‌دهم که مجمع از یک لیست یا گروه در انتخابات مجلس دهم حمایت کند.

این فعالی اصلاح طلب در ادامه خاطر نشان کرد: مجمع روحانیون تلاشی برای بستن لیست انتخاباتی ندارد و هنوز در این باره بحثی در مجمع نشده اما پیش بینی این است که لیستی نخواهد بست. مجمع فعالیت‌هایش را در چارچوب خط دهی کلی فراگیرتر می‌کند.

ابطحی در پاسخ به سوالی در این خصوص که آیا ممکن است محمدرضا عارف به عنوان سرلیست اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس تعیین شود گفت: اگر آقای عارف محور انتخابات مجلس دهم قرار بگیرد رشد جریان اصلاحات مفیدتر است چون هم انگیزه وجود دارد و هم نیروهایی دارد که می‌تواند حمایت جریان‌های دیگر را جلب کند.

وی به شرایط و فضا در انتخابات مجلس دهم اشاره کرد و اظهار داشت: پیش‌بینی من این است که راه حضور در مجلس دهم پیچیده‌تر از مجالس دیگر است و مجالی برای نیروهای اصلاح‌طلب نیست که بخواهند حضور داشته باشند و احزاب تعیین کننده اصلی نیستند البته اصلاح طلبان در آن چارچوبی که امکان فعالیت داشته باشند می‌توانند به وحدت برسند.

عضو مجمع روحانیون مبارز اولویت نخست جریان اصلاح‌طلبی را حضور در حاکمیت ندانست و گفت: به دلیل وجود یک مجموعه‌ای که نمیخواهد اصلاح طلبان در حاکمیت رشد کنند، بسیاری از رفتارهای مسئولان تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: اصلاح‌طلبان انگیزه بازگشت به قدرت را دارند و سال‌های انتظار اصلاح طلبان برای بازگشت به قدرت خیلی طولانی نخواهد بود.

ارسال نظر: