اجرای واکسیناسیون سراسری در ونزوئلا

کدخبر: 2363700

رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد واکسیناسیون سراسری شهروندان این کشور در برابر ویروس کرونا با واکسن‌های ساخت روسیه و چین انجام می‌شود.

رئیس جمهور ونزوئلا از برنامه دولت خود برای واکسینه کردن شهروندان ونزوئلا با واکسن‌های ضد ویروس کرونا چینی و روسی خبر داد.

نیکلاس مادورو روز سه شنبه اعلام کرد ونزوئلا قصد دارد شهروندان خود را با واکسن‌های ضد کرونا روسیه و چین واکسینه کند. به گفته رئیس جمهور ونزوئلا، تزریق واکسن کرونا ممکن است از ماه دسامبر یا ژانویه آغاز شود.

رئیس جمهور ونزوئلا تاکید کرد افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای در اولویت واکسیناسیون قرار دارند، اما همه ونزوئلایی‌ها واکسینه می‌شوند.

مادورو پیشتر از دریافت کردن هزاران دُز از دارو‌های ضد کرونایی روسیه خبر داد. او در سخنانی تلویزیونی گفت: داروی ضد ویروس قدرتمند «فاویپیراویر» از روسیه وارد شد. این دارو اثرپذیری بسیار خوبی در درمان مبتلایان بد حال دارد. در اوایل ماه اکتبر بود که ونزوئلا اعلام کرد اولین بخش از واکسن روسی ضد کرونا را دریافت کرده است و حدود هزار نفر در آزمایش‌های بالینی این واکسن شرکت خواهند کردند.

دولت ونزوئلا در ۱۳ مارس اولین مورد از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور را اعلام و بلافاصله ممنوعیت آمد و شد و قرنطینه سراسری را اجرایی کرده و از ۱۰ اوت کاهش تدابیر پیشگیرانه را آغاز کرد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: