ریابکوف: روسیه از تحریم‌های آمریکا نمی‌ترسد

کدخبر: 2363436

با پایان محدودیت‌های تسلیحاتی ایران، روسیه آمادگی خود را برای همکاری‌های چند جانبه با تهران اعلام کرد.

خبرگزاری تاس روسیه در مطلبی به پایان محدودیت‌های تسلیحاتی ایران پرداخت و نوشت از امروز یکشنبه ۱۸ اکتبر [۲۷ مهر] محدودیت‌های تسلیحاتی ایران و صادرات سلاح‌های متعارف توسط ایران در پنجمین سالگرد برجام به طور خودکار پایان یافت و از این پس با لغو محدودیت ها، صادرات و واردات تسلیحات مختلف و اقلام آن به ایران و از این کشور ممکن می‌شود.

براساس قطعنامه ۲۲۳۱ از این به بعد واردات و صادرات تسلیحات از مبدا و به مقصد ایران هیچ محدودیتی نخواهد داشت.

آمریکا بار‌ها و بار‌ها با لغو تحریم تسلیحاتی در قبال ایران طی چند ماه گذشته مخالفت و تحریم‌های فروش سلاح به ایران را در سطح ملی در ۲۱ سپتامبر وضع کرد.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه در اظهاراتی گفت: روسیه از تحریم‌های آمریکا نمی‌ترسد، زیرا به این مجازات عادت کرده است. این دیپلمات افزود: روسیه در حال توسعه همکاری‌های چند جانبه با ایران است و همکاری در حوزه نظامی-فنی بسته به نیاز طرفین و آمادگی متقابل برای چنین همکاری‌هایی ادامه خواهد یافت.

پیش‌تر دیوید هریس، مدیر کل کمیته یهودیان آمریکا که از سازمان‌های مهم لابی‌گری در این کشور محسوب می‌شو در بیانیه‌ای گفت: «با کم‌کاری شورای امنیت در تمدید محدودیت‌های تسلیحاتی ایران از تاریخ ۱۸ اکتبر [۲۷ مهر] ایران به آزادی عمل دست خواهد یافت و بدون نقض برجام و تحریم‌های سازمان ملل دست به خرید و فروش اسلحه خواهد زد.»

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: