اردوغان: مکرون گستاخ وبی‌اخلاق است

کدخبر: 2362854

رئیس‌جمهور ترکیه با انتقاد از همتای فرانسوی خود گفت حمله به مسلمانان به ابزار سرپوش گذاشتن سیاستمداران غربی بر شکست‌های خود تبدیل شده است.

رئیس جمهور ترکیه در انتقاد شدیداللحنی همتای فرانسوی خود را برای اظهارات خود درباره اسلام هدف قرار داد.

رجب طیب اردوغان اعلام کرد اظهارات امانوئل مکرون درباره اینکه اسلام دچار بحران شده، آنهم در شهری که اکثریت آن مسلمان است، اقدامی بسیار تحریک آمیز است. رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: این گستاخی و بی اخلاقی است که رئیس جمهور فرانسه درباره بازسازی اسلامی صحبت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد که کسانی که از رویارویی با نژادپرستی و اسلام هراسی طفره می‌روند بیشترین آسیب را به جوامع خود وارد می‌کنند.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه افزود هدف قرار دادن مسلمانان به یکی از مهمترین ابزار‌ها در دست سیاستمداران غربی بدل شده، که به دنبال سرپوشی بر ناکامی‌های خود هستند.

رئیس جمهور فرانسه روز جمعه طی اظهاراتی طرح لایحه‌ای ضد اسلامی در این کشور را توجیه کرد. مکرون ضمن رونمایی از لایحه اخیر، مدعی شده که به دنبال مبارزه با موضوع به اصطلاح افراط‌گرایی اسلامی در فرانسه است. رئیس جمهور فرانسه مدعی شد: «اسلام دینی است که امروزه در تمام جهان در بحران به سر می‌برد. این مسئله را فقط در کشور خودمان شاهد نیستیم».

وزارت امور خارجه ترکیه در واکنش در بیانیه‌ای اعلام کرد: هیچ کس نمی‌تواند دین اسلام به معنای صلح را به بهانه روشنگری در معرض رویکرد‌های غلط و تحریف شده قرار دهد. بسیاری در ترکیه معتقدند که سرکوب فزاینده مکرون علیه جامعه مسلمان فرانسه تماماً مربوط به سیاست‌های راست گرایانه پوپولیستی است.

حزب جمهوری میانه مکرون در اوایل امسال نتوانست موفقیت قابل توجهی در نظرسنجی‌های محلی به دست آورد و مجبور شد وزرای کابینه‌اش را از احزاب راست برگزیند تا به این ترتیب موقعیت خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آینده تقویت کند.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: