ترس نتانیاهو از آینده اتمی ایران

کدخبر: 2362426

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد از رئیس‌جمهور آمریکا بابت خروج از برجام قدردانی کرد.

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل از رئیس‌جمهور آمریکا بابت خروج از برجام تشکر کرد.

نتانیاهو گفت: «آقایان و خانم‌ها، ما همه باید در برابر ایران بایستیم و رئیس‌جمهور ترامپ بابت اینکه دقیقاً این کار را انجام داده شایسته تحسین است.»

وی اضافه کرد: «قبل از هر چیز از رئیس‌جمهور ترامپ بابت خروج از توافق معیوب هسته‌‌ای با ایران قدردانی می‌کنم. سال ۲۰۱۵ من هنگام مخالفت با این توافق هسته‌ای شرم‌آور در میان سران دنیا تنها بودم. مخالف این توافق بودم، چون نه تنها مسیرهای رسیدن ایران به بمب را نمی‌بست، بلکه مسیر را برای آن هموار می‌کرد.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه برای چندمین بار طی دهه گذشته ادعا کرد ایران ظرف «چند ماه آینده» اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساخت بمب را در اختیار خواهد داشت.

او مدعی شد: «اکنون ایران حتی آن محدودیت‌های موقت [در برجام] را هم نقض کرده است. به خاطر این تخلفات، ایران، ظرف چند ماه اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساخت دو بمب هسته‌ای را خواهد داشت. ضمن آنکه، ایران در حال کار بر روی نسل جدیدی از سانتریفیوژ به نام IR-9 بوده که ظرفیت غنی‌سازی این کشور را ۵۰ برابر می‌کند.»

نتانیاهو در ادامه به ادعای آمریکا برای فعال کردن تحریم‌ها علیه ایران پرداخت و گفت: «در حالی که شورای امنیت [در خصوص ایران] دچار اختلاف است ما در منطقه، متحدیم. کشورهای عربی و اسرائیل هر دو خواستار اقدام سرسختانه علیه ایران هستند. وقتی که اعراب و اسرائیلی‌ها بر سر این توافق دارند بقیه هم باید توجه نشان دهند.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از سخنانش بنیامین با نشان دادن برخی تصاویر مدعی شد که حزب‌الله صاحب یک کارخانه موشکی در لبنان است که ممکن است منفجر شود.

او از ساکنان مناطق اطراف کارخانه مورد ادعای خود خواست به این موضوع اعتراض کنند. وی گفت: «ایران و حزب‌الله عمداً شما و خانواده‌هایتان را در معرض خطر جدی قرار داده‌اند.کاری که شما باید انجام دهید این است که روشن کنید آنچه آنها انجام داده‌اند پذیرفتنی نیست. باید به آنها بگوئید این زرادخانه‌ها را متلاشی کنید.»

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: