نماینده سوریه در سازمان ملل:

تحریم‌ها علیه دمشق تروریسم اقتصادی است

کدخبر: 2362026

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل نسبت به پیامدهای گسترش اقدامات اجباری یکجانبه آمریکا و اتحادیه اروپا هشدار داد و تاکید کرد که این اقدامات مرحله جدیدی از تروریسم اقتصادی به شمار می‌رود.

حسام الدین آلا، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در سخنانی در جریان نشست شورای حقوق بشر این سازمان افزایش توسل آمریکا به اقدامات یکجانبه و افزایش تعداد کشورهای مورد هدف این اقدامات را مورد انتقاد قرار داد.

وی ضمن اشاره به تصمیم اتحادیه اروپا برای تمدید اقدامات یک جانبه اجباری علیه سوریه برای یک سال دیگر در سایه بحران شیوع کرونا و توسل آمریکا به قانون تحریم‌های موسوم به "سزار" (قیصر)، گفت: کشورهای شریک در جنگ علیه سوریه با توسل به چنین اقداماتی وارد مرحله جدیدی از تروریسم اقتصادی شده‌اند.

آلا افزود: محدودیت‌های اعمال شده در زمینه دسترسی به کالاهای اساسی و نیازهای انسانی مانند تجهیزات پزشکی و مواد غذایی در تناقض با قوانین بین‌المللی و کنوانسیون‌های مرتبط با حقوق بشر هستند که اعمال هرگونه اقدامات اجباری یک جانبه در این زمینه را ممنوع می‌دانند.

این مقام سوری تصریح کرد: ادعاهای آمریکا و اروپا درباره وجود "حالت‌های انسانی مستثنا" در تحریم‌ها فقط بهانه‌ای برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات غیر اخلاقی است که معیشت سوری‌ها را هدف قرار می‌دهند. این تحریم‌ها هم چنین بر فعالیت سازمان‌ها و آژانس‌های بشردوستانه فعال در سوریه تاثیر می‌گذارند.

حسام الدین آلا در بخش دیگری از اظهاراتش از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست تا کشورهای شریک در اعمال اقدامات اجباری یک جانبه را مسئول اخلاقی و قانونی پیامدهای این تحریم‌ها بداند.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: