دستور اجرائی ترامپ علیه ایران

کدخبر: 2361928

رئیس جمهور آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که کاخ سفید علیه ۲۷ نهاد و فرد مرتبط با آنچه او «شبکه اشاعه‌ای ایران» خواند، تحریم‌های جدیدی اعمال کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با اعلام خبر اعمال تحریم علیه ۲۷ نهاد و فرد مرتبط با شبکه ادعایی اشاعه‌ای ایران، گفت: «اینجانب امروز اقدامات جدیدی برای محدود کردن تلاش ایران در جهت دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای، موشکی و متعارف به کار گرفته‌ام».

در بیانیه کاخ سفید آمده است: «دستورالعمل اجرایی که امروز آن را صادر می‌کنم، املاک کسانی که در تأمین، فروش یا انتقال سلاح‌های متعارف به ایران مشارکت دارند، مسدود می‌کند. همچنین افرادی که آموزش‌های فنی و مالی در این باره ارائه می‌دهند، مشمول تحریم‌ها قرار می‌گیرند».

رئیس جمهور آمریکا مدعی شده است که این دستور از توانایی ایران در صادرات اسلحه به تروریست‌ها در سراسر منطقه کم خواهد کرد. ترامپ همچنین در ادامه اظهارات پوچ خود، این را هم گفت که تحریم‌ها علیه ایران، توانایی تهران در دستیابی به سلاح برای نیرو‌های خود را کم می‌کند.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: «امروز، دولت من همچنین تحریم‌های جدید و اقدامات کنترلی در حوزه صادرات را علیه ۲۷ نهاد و فرد متصل به شبکه‌های گسترش سلاح‌های هسته‌ای ایران اعمال می‌کند. تحریم‌های جدید سازمان انرژی اتمی ایران، سازمان موشکی گروه صنعتی شهید همت و دو نهاد ایرانی دیگر را به دلیل مشارکت در انتقال و دستیابی به سلاح‌های متعارف هدف قرار داده است».

دونالد ترامپ بار دیگر ادعای بی‌اساس خود درباره بازگشت تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را تکرار کرد و گفت: «اکنون آمریکا تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را فعال کرده است. رژیم ایران بار‌ها در مورد برنامه سلاح هسته‌ای خود دروغ گفته و دسترسی بازرسان بین المللی را رد کرده است».

وی ضمن تکرار فاجعه‌آمیز بودن توافق برجام، گفت: «در حالی که ایران سلاح هسته‌ای می‌سازد، دنیا نمی‌تواند دست و پا بسته بنشیند. دولت من در حال بازگرداندن این تحریم‌ها به عنوان بخشی از تلاش برای توقف ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای است».

رئیس جمهور آمریکا این را هم گفت که اقدام امروز آمریکا پیام روشنی به رژیم ایران و همچنین کسانی که در برابر ایران ایستادگی نمی‌کنند، مخابره می‌کند. دونالد ترامپ نهایتا این را هم مدعی شد که آمریکا اجازه نمی‌دهد ایران توانایی‌های بیشتری را برای تهدید و وحشت مستقیم کشورهای جهان به پیش ببرد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: