فیلم: ترامپ خطاب به مردم مینه‌سوتا: شما ژن خوب هستید!

کدخبر: 2361841

دونالد ترامپ در سخنرانی خود در مینه‌سوتا در حالی مردم این ایالت را «ژن خوب» خواند که خود یکی از مسببان مرگ جورج فلوید در راستای ترویج نژادپرستی است.

حجم ویدیو: 1.09M | مدت زمان ویدیو: 00:00:19 دانلود ویدیو

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در جریان سفر‌ها و سخنرانی‌های تبلیغاتی خود برای انتخابات‌ آتی، روز گذشته در مینه سوتا در جمع مردم این ایالت برای پیشبرد اهداف انتخاباتی خود، بار دیگر با بیان اظهارات نسنجیده بر نژادپرستی در این کشور دامن زد.

ترامپ با اشاره به نظریه «اسب‌های مسابقه» لقب «ژن خوب» را به مردم این ایالت داد و گفت: ژن‌های شما خوب است و بیشتر خوبی‌های شما مربوط به ژن است، اینطور نیست؟ باور ندارید؟

هواداران نظریه اسب‌های مسابقه معتقدند برای زاد و ولد باید از نژاد برتر استفاده کرد.

ترامپ با این اظهارات خود در واقع هر چه بیشتر بر آتش نژادپرستی در آمریکا می‌دمد؛ تفکری که چندی پیش منجر به مرگ جورج فلوید، یک شهروند سیاهپوست آمریکایی شد.

جورج فلوید هنگام بازداشت توسط پلیس در شهر مینیاپولیس در همین ایالت بر اثر خفگی به دست افسر پلیس جان خود را از دست داد که اعتراضات گسترده‌ای را در شهر‌های مختلف آمریکا به‌دنبال داشت ؛ این اعتراضات در برخی موارد حتی به خشونت انجامید و حالا رئیس جمهور آمریکا در حالی مردم مینه سوتا را ژن خوب می‌خواند که خود آتش بیار معرکه در این ایالت بوده است.

ویدئوی زیر بخشی از اظهارات ترامپ در ایالت مینه سوتا در این رابطه را نشان می‌دهد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

حجم ویدیو: 1.09M | مدت زمان ویدیو: 00:00:19 دانلود ویدیو
ارسال نظر: