پروژه خطرناک رژیم صهیونیستی برای اشغال مسجدالاقصی

کدخبر: 2361839

رژیم اشغالگر صهیونیستی از گذشته تاکنون همواره از خلال توطئه‌های گوناگون سعی در اشغال و غصب مسجدالاقصی داشته که احساس می‌کند توافق سازش با رژیم های عربی٬ این روند را تسهیل کرده است.

جاه طلبی اشغالگران صهیونیست و گروه‌های افراط‌گرای یهودی در مسجد الاقصی متوقف نشده است. آن ها در تلاشند تا حاکمیت خود را در سرزمین‌های اشغالی تحمیل کنند و هویت اسلامی آن را تغییر دهند.

مقامات اشغالگر صهیونیست از هر شرایطی از جمله اعیاد یهودی و بیماری ویروس کرونا برای دستیابی به اهداف شوم خود سوء استفاده می‌کنند و در تلاشند تا وضعیت تاریخی موجود در مسجد الاقصی را تغییر دهند و این درحالی است که سکوت برخی از کشورهای اسلامی و عربی در برابر تجاوزات صهیونیست‌ها دامه دارد و برخی از آن‌ها مانند امارات و بحرین به سوی عادی سازی با رژیم صهیونیستی رفتند.

اعیاد یهودیان که از 19 سپتامبر سال جاری پس از سال جدید عبری آغاز می‌شود در کنار دو عید موسوم به « غفران» و «عرش» خطری جدی برای مسجد الاقصی در شرایطی که تجاوزات و حملات به این مسجد از سوی رژیم صهیونیستی افزایش یافته٬ است.

اگرچه رژیم اشغالگر صهیونیستی به دنبال شیوع اپیدمی کرونا به مدت سه هفته، محدودیت‌هایی در قدس اشغالی اعمال کرد؛ اما گروه‌های موسوم به جماعت معبد سلیمان (مسجدالاقصی)در یک یورش گسترده به مسجدالاقصی، آیین تلمودی را در انظارعمومی اجرا کردند و از این اقدامات فیلم نیز گرفتند.

پس از آن مشخص شد که مقامات رژیم اشغالگر به شهرک‌نشینان صهیونیست اجازه داده‌اند تا در زمان بسته بودن مسجدالاقصی، به آن یورش برند.

هرساله نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی اعیاد خود را همزمان با دستگیری مسئولان و کارمندان مسجدالاقصی شروع می‌کنند و ده‌ها تصمیم برای اخراج آن‌ها در دوره‌های مختلف می‌گیرند تا بتوانند بدون محدودیت آیین تلمودی خود را اجرا کنند.

نظامیان رژیم اشغالگر نیز موانع آهنی و نظامی در ورودی شهرها و محله های قدس اشغالی ایجاد کردند.

ملت فلسطین نگرانند که اشغالگران صهیونیست از اعیاد و تعطیلی‌های مناسبتی خود برای ایجاد فتنه جدید در مسجدالاقصی سوءاستفاده کنند.

طبق اظهارات « شیخ ناجح بکیرات» معاون مدیرکل سازمان اوقاف اسلامی قدس، اشغالگران صهیونیست در تلاشند تا با 3 روش خطرناک مسجدالاقصی را اشغال کنند.

بکیرات در گفت‌وگو با خبرگزاری صفا اظهار داشت که روش اول اشغالگران صهیونیست راه یافتن به مسجدالاقصی همراه با هتک حرمت اسلامی و هویت عربی این مسجد و تبدیل آن به یک مکانی مقدس برای یهودیان است.

وی در ادامه تصریح کرد که رژیم غاصب اسرائیل در این روش از محاصره مسجدالاقصی ،ادامه حفاری‌ها در این منطقه و تبدیل آن به دیوار « براق» و همچنین کنترل دروازه ورودی مسجدالاقصی « المغاربه» به دنبال ورود تعداد زیادی از متجاوزان افراط‌‌ گرای به مسجدالاقصی استفاده می‌کند تا بتواند تجاوزات خود را افزایش دهد.

شیخ ناجح در ادامه افزود که رژیم صهیونیستی در تلاش است تا مسجدالاقصی را به مکان مقدسی برای یهودیان تبدیل و یا آن را تجزیه کند. رژیم اشغالگر صهیونیستی در تلاش است تا به ریشه‌های اصلی این مکان مقدس ضربه بزند و در این روش از مناسبت‌های مختلف صهیونیست‌ها استفاده می‌کند.

اما در روش دوم٬ صهیونیست‌ها در تلاش برای نابود کردن موجودیت انسانی فلسطینی‌ها در مسجدالاقصی هستند تا موجودیت خود را در آن اثبات کنند. آنها برای رسیدن به این هدف از بازداشت کارمندان و نگهبانان اداره اوقاف اسلامی قدس و نیز ایجاد موانع بر دروازه‌های مسجدالاقصی و اعمال محدودیت‌های فراوان برای ورود به آن استفاده می‌کنند.

در روش سوم که از همه خطرناک‌تر است٬ رژیم اشغالگر سعی دارد تا برای اجرای پروژه برپایی حاکمیت یهودی و از خلال عادی‌سازی با رژیم‌های عربی قدس اشغالی را به عنوان پایتخت صهیونیست‌ها تثبیت کند.

شیخ ناجح در باره این روش‌های خطرناک برای غصب مسجدالاقصی هشدار داده و در عین حال تاکید کرد که رژیم اشغالگر هیچگونه حق مالکیتی در مسجدالاقصی ندارد؛ چرا که این مکان مقدس دارای هویت فلسطینی و عربی و اسلامی بوده و قدس پایتخت همیشگی فلسطین است.

وی تصریح کرد که ما باید بدانیم این مسجد برای ماست و دروازه‌های آن تا ابد به روی نمازگزاران فلسطینی باز خواهد بود و هرکس که می‌تواند باید مانع از اجرای نقشه‌های رژیم اشغالگر در این مکان مقدس شود.

معاون مدیر کل سازمان اوقاف اسلامی قدس همچنین از گروه‌های مردمی فلسطین خواست تا مانع بسته شدن مسجدالاقصی و تکرار تجربه قبلی آن که به دستور رژیم اشغالگر به مدت 69 روز تعطیل شد٬ شوند.

اهالی قدس اشغالی نیز تاکید کردند که مداخله رژیم صهیونیستی در مسجدالقصی را رد کرده و اجازه نمی دهند صهیونیست‌ها به تنهایی به آنجا بروند.

شیخ ناجح در پایان از «عبدالله دوم» پادشاه اردن برای مداخله فوری و مستقیم و تحت فشار قراردادن رژیم اشغالگر برای توقف اقدامات و تجاوزاتش ضد مسجدالاقصی قدردانی کرد.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: