رئیس اجرایی تایوان: تمرینات نظامی چین تهدید برای منطقه است

کدخبر: 2361835

«تسای اینگ-ون» ضمن محکوم کردن مانور نظامی اخیر چین در تنگه تایوان مدعی شد این اقدامات پکن تهدیدی برای کل منطقه است.

«تسای اینگ-ون» رئیس اجرایی تایوان مانور نظامی چین در نزدیکی تنگه تایوان را محکوم کرد و آن را تهدید دانست.

تسای در این باره مدعی شد «نزدیک شدن هواپیما‌های جنگی چینی به تایوان در چند روز اخیر نشان می‌دهد که پکن تهدیدی برای کل منطقه است و به تایوانی‌ها ماهیت واقعی دولت چین را آشکارتر نشان داده است.» او در ادامه اضافه کرد «باور دارم که این فعالیت‌ها کمکی به وجهه بین‌المللی چین نمی‌کند و باعث می‌شود مردم تایوان از طریق درک کردن بهتر ذات واقعی رژیم کمونیست چین، بیش از پیش با این کشور مخالفت کنند.»

رئیس اجرایی تایوان افزود «علاوه بر این سایر کشور‌های منطقه نیز درک بهتری از تهدید‌های چین دارند. کمونیست‌های چین باید خود را مهار کنند و دست به اقدامات تحریک آمیز نزنند.»

چندین هواپیمای جنگی چینی روز جمعه و شنبه، در امتداد خط میانی تنگه تایوان و در ناحیه شناسایی پدافند هوایی این جزیره پرواز کردند و باعث شدند تایوان هواپیماهایش را برای رهگیری آن‌ها اعزام کند.

چین روز جمعه در یک نشست خبری از انجام یک رزمایش در نزدیکی تنگه تایوان خبر داده و آنچه را که تبانی این جزیره و آمریکا خوانده بود محکوم کرد. این مانور چین در حالی انجام شد که «کیت کراچ» معاون وزیر امور خارجه آمریکا به عنوان بلندپایه‌ترین مقام وزارت خارجه آمریکا که در طول چهار دهه به تایوان پا گذاشته بود در تایپه به سر می‌برد.

در حالی که آمریکا تلاش دارد تا نفوذ خود را در تایوان گسترش دهد، چین، جزیره تایوان را به عنوان منطقه‌ای جدایی طلب محسوب می‌کند.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: