۲۲۹ هزار نفر در انتخاب رشته کارشناسی ارشد شرکت کردند

کدخبر: 2361311

سخنگوی سازمان سنجش گفت: براساس آمار نهایی ۲۲۹ هزار و ۳۹۷ نفر فرم انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۹ را تکمیل کرده اند.

فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش و آموزش کشور گفت: کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ در روز‌های ۱۶، ۱۷ و ۱۸ مرداد ماه و در سه نوبت صبح برگزار شد. نتایج اولیه آن و دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد از پنجشنبه ۱۳ شهریور ۹۹ در سایت سازمان سنجش قابل دریافت است.

سخنگوی سازمان سنجش در ادامه افزود: در این دوره آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ تعداد ۶۹۴ هزار و ۴۱۷ نفر ثبت نام کرده بودند که ۷۰ درصد آن‌ها در جلسه آزمون حاضر شدند.

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد از روز شنبه ۱۵ شهریور آغاز شد و بر اساس تصمیم اولیه مقرر بود سه‌شنبه ۱۸ شهریور به پایان برسد که به منظور فراهم کردن تسهیلات لازم برای آن دسته از داوطلبانی که موفق به ثبت نام نشده بودند و همچنین با توجه به اعلام اصلاحات و اضافه شدن کد رشته محل‌های جدید به دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد، این فرصت یک روز دیگر تا ساعت ۲۴ روز ۱۹ شهریور تمدید شد.

فقط ۵۴ درصد داوطلبان مجاز شده اقدام به انتخاب رشته کردند

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: از تعداد ۴۲۴ هزار و ۲۷۶ داوطلب مجاز به انتخاب رشته برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، بر اساس آمار نهایی تعداد ۲۲۹ هزار و ۳۹۷ نفر فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کرده اند.

زرین آمیزی در ادامه بیان کرد: به عبارتی تنها ۵۴ درصد از داوطلبان مجاز شده اقدام به انتخاب رشته کردند.

انتخاب رشته داوطلبان ارشد دانشگاه آزاد تا ۲۵ شهریور ادامه دارد

مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ دانشگاه آزاد که از روز یکشنبه ۱۶ شهریور آغاز شده است، تا ساعت ۲۴ روز سه شنبه ۲۵ شهریورماه ادامه دارد. آن دسته از داوطلبان شرکت کننده در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ که براساس کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور مجاز به انتخاب رشته شده اند و علاقمند به انتخاب رشته محل‌های دایر در دانشگاه آزاد هستند، می‌توانند با استفاده از کد دسترسی انتخاب رشته مندرج در ذیل کارنامه سازمان سنجش تا ساعت ۲۴ روز سه شنبه ۲۵ شهریورماه با مراجعه به سامانه ثبت نام الکترونیکی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس www.azmoon.org نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته بر روی سامانه فوق در دسترس داوطلبان قرار داده شده است.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: