جهان تا سال ۲۰۲۵ بیش از یک میلیارد آواره خواهد داشت

کدخبر: 2361265

اندیشکده موسسه اقتصاد و صلح در گزارش جدید خود پیش بینی کرد رشد سریع جمعیت، فقدان دسترسی به آب و غذا، قرار داشتن در معرض بلایای طبیعی باعث خواهد شد بیش از یک میلیارد نفر تا سال ۲۰۲۵ در جهان آواره شوند.

خبرگزاری رویترز در گزارشی در این زمینه نوشت: این اندیشکده در گردآوری تحلیل جدید خود درباره تهدیدهای اکولوژیکی جهان این پیش بینی را مطرح کرد. تحلیل تهدیدهای زیست محیطی با استناد بر آمار و داده های سازمان ملل و دیگر منابع برای ارزیابی هشت تهدید ازیست محیطیانجام می شود و پیش بینی می کند کدام کشور بیشتر در معرض خطر است.

با توجه به پیش بینی ها درباره افزایش جمعیت جهان به حدود ۱۰ میلیارد نفر تا سال ۲۰۲۵، این تحقیقات نشان می دهد یک میلیارد و دویست میلیون نفر در مناطق آسیب پذیر آفریقای زیر صحرا، آسیای مرکزی و خاورمیانه احتمالا تا سال ۲۰۲۵میلادی مجبور به مهاجرت خواهند شد.

این گزارش افزود، عوامل زیست محیطی و درگیری ها باعث آورگی ۳۰ میلیون نفر در سال ۲۰۱۹ میلادی شد.

تهدیدها در دو گروه طبقه بندی شده اند: امنیت غذایی، کمبود آب و رشد جمعیت از یک سو و بلایای طبیعی شامل سیل، خشکسالی، افزایش سطح آب درایها و افزایش حرارت از سوی دیگر.

در حالی که برخی از کشورها همچون هند و چین، بیشتر در معرض تهدید کمبود آب در دهه های آینده مواجه هستند کشورهایی مانند پاکستان، ایران، موزامبیک، کنیا و ماداگاسکار با ترکیبی از تهدیدها مواجه اند.

این عوامل در کنار بلایای طبیعی قرار می گیرند که به دلیل تغییرات آب و هوایی حتی نشان می دهد که حتی کشورهای باثبات تر نیز تا سال ۲۰۲۵ آسیب پذیر خواهند بود.

«خبرگزاری ایرنا»

ارسال نظر: