شهروندان استان‌های محروم رکورددار ثبت‌نام در سجام

کدخبر: 2361221

طی مردادماه سال جاری نزدیک به ۳ میلیون ایرانی در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند که با مدنظر قرار دادن مولفه نسبت تعداد ثبت‌نامی‌ها به تعداد کل جمعیت هر استان، شهروندان استان‌های خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کردستان، لرستان و گلستان بیشترین اقبال را به بازار سهام داشته‌اند.

براساس آمارهای اعلامی از سوی سازمان بورس، طی مردادماه سال جاری نزدیک به ۳ میلیون ایرانی در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند که شهروندان استان‌های تهران، اصفهان و آذربایجان شرقی به ترتیب با نزدیک به ۳۶۶ هزار ثبت‌نامی، ۳۶۰هزار و ۲۱۳هزار ثبت‌نامی در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند.

با‌ این‌حال همانطور که در جدول آمده، با مدنظر قرار دادن مولفه نسبت تعداد ثبت‌نامی‌ها به تعداد کل جمعیت هر استان، شهروندان استان‌های خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کردستان، لرستان و گلستان به ترتیب با ۱۰/۳ درصد، ۹/۶ درصد، ۸/۶ درصد، ۷/۹ درصد و ۷/۶ درصد؛ ۵ استانی هستند که طی مردادماه بیشترین اقبال را به بازار سهام داشته‌اند.

همچنین شهروندان سیستان‌ و بلوچستانی، شهروندان کرمانی، بوشهری‌ها، هرمزگانی‌های و مازندرانی‌ها نیز به ترتیب ۵ استان انتهایی جدول هستند که کمترین ثبت‌نام در سامانه سجام طی مردادماه را داشته‌اند (مقایسه نسبت ثبت‌نامی به کل جمعیت استان).

به‌نظر می‌رسد طی ماه‌های اخیر علاوه بر شدت گرفتن اقبال به بازار سهام در استان‌های کمتربرخوردار، ثبت‌نام برای تعیین تکلیف سهام عدالت در این استان‌ها بیشترین تاثیر را در تغییرات این آمارها داشته است.

«نود اقتصادی»

ارسال نظر: