تماس های هنیه با مسئولان ترکیه، قطر، مصر و سازمان ملل

کدخبر: 2360619

جنبش حماس چهارشنبه تماس‌هایی را با برخی طرف‌های عربی و بین المللی به منظور رویارویی با چالش‌های مربوط به محاصره، همه گیری کرونا و تنش با رژیم صهیونیستی برقرار نمود.

در بیانیه اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس آمده است که وی تماس‌هایی را با چند کشور از جمله ترکیه، قطر، مصر و همچنین سازمان ملل انجام داده است.

هنیه گفت: با توجه به اوضاع و تحولات جاری، رهبری جنبش تماس‌هایی را با بسیاری از طرف‌ها و نهادها جهت ایستادگی در کنار مردم غزه و تقویت مقاومت و پایداری آنها در مقابله با این چالش‌ها برقرار می‌سازد.

وی اظهار داشت: نوار غزه در حال حاضر با سه چالش بزرگ روبروست، از جمله؛ محاصره غزه توسط اسرائیل از سال 2007 ، بروز موارد مبتلا به کرونا در خارج از مراکز قرنطینه که مستلزم تلاش‌های گسترده‌ای برای مهار این بیماری است و چالش سوم که مقابله با تجاوزهای مکرر رژیم اشغالگر و جبهه درگیری با دشمن است.

وی همزمان نسبت به پیامدهای چالش‌های کنونی بر اوضاع انسانی و معیشتی هشدار داد.

هنیه گفت: این جنبش در داخل و خارج برنامه هایی را برای تعامل با همه تحولات جاری در رابطه با اوضاع نوار غزه پیگیری و وضع می‌کند.

وی مسئولیت کامل این اوضاع را متوجه رژیم اشغالگر اسرائیل دانست و خواستار پایان کامل محاصره غزه، توقف تجاوز و وارد نمودن همه ملزومات بهداشتی و درمانی برای مقابله با کرونا شد.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: