پمپئو قانون وضع می‌کند و خودش زیر پا می‌گذارد

کدخبر: 2360459

وزیر خارجه آمریکا با سخنرانی در گردهمایی حزب جمهوریخواه، قانون اعلامی خود مبنی بر عدم مشارکت منصوبین کنگره در فعالیت‌های سیاسی را زیر پا خواهد گذاشت.

تصمیم مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا مبنی بر سخنرانی در گردهمایی حزب جمهوریخواه- که به مناسبت اعلام رسمی نامزدی دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ برگزار می‌شود-‌جنجال‌آفرین شده و اعتراض حزب دموکرات را در پی داشته است.

موضوع از این قرار است که پمپئو طبق قانونی که خودش سال گذشته تائید کرده، حق انجام این سخنرانی را که در بیت‌المقدس ضبط شده و قرار است امروز سه‌شنبه همزمان با سفر او به سرزمین‌های اشغالی نمایش داده شود؛ ندارد.

طبق دستورالعمل وزارت خارجه آمریکا، هیچیک از گماشتگان رئیس‌جمهور یا منصوبین کنگره، حق ندارند مادامیکه از عنوان رسمی برخوردارند؛ فعالیت سیاسی جانبدارانه انجام دهند.

به گفته «الیوت اِنگل» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، این اقدام پمپئو مصداق نقض محدودیت‌های قانونی اعمال شده از سوی وکلای وزارت خارجه است.

اگرچه وزارت خارجه آمریکا رسماً واکنشی به این قبیل اعتراضات نشان نداده است؛ یک منبع وابسته به این وزارتخانه مدعی شده که سخنرانی پمپئو جنبه شخصی دارد و وی حتی در تنظیم متن آن، از هیچیک از کارمندان تحت امر خود کمک نگرفته است.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: