کاهش محبوبیت ترامپ بین نیروهای پلیس آمریکا

کدخبر: 2360349

اتحادیه پلیس شهر کلیولند آمریکا گفته امسال قصد ندارد مانند انتخابات ریاست‌جمهوری چهار سال گذشته از «دونالد ترامپ» حمایت کند و حتی به «جو بایدن» نیز رأی نخواهد داد.

اتحادیه پلیس شهر کلیولند ایالت اوهایوی آمریکا گفته امسال قصد ندارد مانند انتخابات ریاست‌جمهوری چهار سال گذشته از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا حمایت کند.

به نوشته وبگاه هیل، اتحادیه پلیس گشتی این شهر گفته بعد از رأی‌گیری انجام شده از سوی هیئت مدیره و ۳۰ مأمور این اتحادیه، قصد ندارند حتی به جو بایدن، نامزد حزب دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، یا هر نامزدی در انتخابات شهرداری‌ها و انتخابات ریاست‌جمهوری آینده در این کشور رأی دهند.

وبگاه خبری هیل علت این تصمیم را جویا شده اما مقامات این اتحادیه پاسخی ارائه نداده‌اند.

در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا، اولین بار بود که یک اتحادیه پلیس، از یک نامزد ریاست‌جمهوری در انتخابات حمایت می‌کرد که البته این اقدام نیز موجب ایجاد اختلاف و در نتیجه عزل رئیس این اتحادیه شد.

اتحادیه پلیس کلیولند در حالی این خبر را اعلام کرده که پلیس آمریکا بعد از کشته شدن یک سیاهپوست آمریکایی به نام «جورج فلوید» و به دلیل اعمال خشونت و تبعیض نژادی مورد هجمه ملی قرار گرفته است.

معترضان در شهر‌های مختلف آمریکا خواستار قطع یا کاهش بودجه ادارات پلیس شده‌اند تا این بودجه صرف خدمات اجتماعی برای مردم شود.

ترامپ نیز برای تبلیغات انتخاباتی خود، شعار «قانون و نظم» را مطرح کرده است که در پی آن، حمایت اداره پلیس شهر نیویورک را به همراه داشته است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: