دخالت؛ آمریکا خواهان اطمینان از انجام تحقیقاتی شفاف از حادثه بیروت است!

کدخبر: 2359761

دیپلمات و فرستاده آمریکایی که به لبنان سفر کرده است، در سخنانی مداخله‌جویانه خواهان انجام تحقیقات شفاف در خصوص انفجار بیروت شد.

«دیوید هیل» فرستاده و دیپلمات ارشد آمریکایی که به بیروت سفر کرده، در سخنانی مداخله جویانه خواهان انجام تحقیقاتی شفاف و قابل اعتماد در خصوص انفجار اخیر بیروت شد.

دیوید هیل به هنگام بازدید از محل انفجار بیروت که ویرانی‌های فراوانی را در پایتخت لبنان برجای گذاشته است، گفت: آمریکا خواهان اطمینان از انجام تحقیقاتی همه جانبه، شفاف و مورد اعتماد در این حادثه دردناک است.

او با تأکید بر ضرورت تسلط دولت لبنان بر مرز‌ها و تأسیسات رسمی به مانند بندر بیروت به منظور تضمین حاکمیت کشور گفت: نمی‌توان به عصری بازگشت که هرچیزی که در مرز‌های لبنان و بنادرش اتفاق می‌افتاد، در این وضع سهیم بود.

او در ادامه تأکید کرد: تیمی از دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) اواخر هفته جاری به منظور مشارکت در تحقیقات وارد بیروت خواهد شد. این مسأله در راستای تمایل آمریکا برای دریافت پاسخ‌هایی شفاف از لبنانی هاست.

دیوید هیل، فرستاده و دیپلمات ارشد آمریکایی روز چهارشنبه در چارچوب سفری رسمی وارد لبنان شد و با میشل عون، رئیس جمهور لبنان دیدار و گفتگو کرد.

پیشتر وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای از سفر یک دیپلمات ارشد این کشور به لبنان برای حضور در جریان تحقیقات انفجار بندر بیروت خبر داده بود.

معاون وزیر خارجه آمریکا مدعی ابراز همدردی با مردم لبنان شده و اعلام کرده بود واشنگتن قصد دارد تا در روند بهبود زندگی مردم و بازسازی این شهر شرکت کند.

آمریکا گفته بود که در لبنان، باید اصلاحات اساسی اقتصادی و مالی، همچنین پایان فوری فساد‌های بومی و ایجاد مسئولیت پذیری در کابینه، هرچه زودتر ایجاد شود.

گفتنی است در پی انفجار اخیر بیروت دست کم ۱۷۲ نفر کشته و ۶ هزار نفر زخمی شدند.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: