«خون رنگین‌تر رئیس جمهور»؛ تولد کارچاق‌کن‌ها!

کدخبر: 2359614

جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت با حاشیه‌هایی همراه بود و نمایندگان از غیبت رئیس جمهور در این جلسه انتقاد کردند.

جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی جهت بررسی صلاحیت حسین مدرس خیابانی برای تصدی وزارت صمت ساعت ۸:۱۰ آغاز شد.

مدرس خیابانی از نخستین دقایق آغاز جلسه علنی مجلس، در بهارستان حاضر شد و یکه و تنها روی یکی از صندلی‌هایی که برای دولتی‌ها تعیین شده بود، تکیه زد.

طبق سخنان روز گذشته سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، انتظار داشتیم رئیس جمهور در جلسه حضور نیابد و بر این اساس همه نگاه‌ها به درب بهارستان بود که جهانگیری چه زمانی وارد خانه ملت می‌شود که در نهایت معاون اول رئیس جمهور ساعت ۸:۲۵ خود را به مجلس رساند.

به دلیل آنکه رئیس جمهور در این جلسه حضور نیافته بود، عضو هیئت رئیسه مجلس اسامی موافقان و مخالفان مدرس خیابانی را اعلام کرد و به این ترتیب نمایندگان به ترتیب پشت تریبون مجلس قرار گرفتند و نقطه نظرات خود را در مورد وزیر پیشنهادی صمت ارائه کردند که خالی از حاشیه نبود.

محسن زنگنه، نماینده مردم تربت حیدریه به عنوان اولین مخالف مدرس خیابانی پشت تریبون مجلس قرار گرفت و از وزیر پیشنهادی صمت به جهت برخی انتصابات ویژه و اعطای ارز دولتی به افراد خاص انتقاد کرد.

بازی با اعداد

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیئت رئیسه مجلس نیز یکی دیگر از نمایندگانی بود که مخالفت خود را با وزیر پیشنهادی صمت اعلام کرد و در وهله اول از آمارسازی وزیر پیشنهادی صمت گلایه کرد و گفت که وی در برنامه‌های خود میزان قاچاق کالا و ارز را بسیار پایین‌تر از میزان واقعی عنوان کرده است و ما معتقدیم که قاچاق کالا با بازی با اعداد حل نمی‌شود.

محاکمه یا معارفه؟

حاجی دلیگانی به تخلفات مدرس خیابانی در ۱۵ ماهی که قائم مقام وزارت صمت بود، اشاره کرد و گفت: وی با وجود اختیارات زیادی که داشته قانون شکنی کرده است و امروز باید پاسخگو باشد و محاکمه شود نه اینکه وزیر شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس از گرانی‌ها هم گله داشت و طعنه‌ای به مدرس خیابانی زد و اظهار داشت: مدیری که از حرف مردم جرئت نمی‌کند به بازار و خیابان امین حضور برود و پاسخی برای گرانی کالاها و لوازم خانگی ندارد، این روزها برای گرفتن رأی اعتماد مدام در مجلس تردد می‌کند!

غیبت روحانی

علی اصغر عنابستانی یکی دیگر از نمایندگانی بود که مخالفت خود را در خصوص وزیر پپیشنهاد صمت مطرح کرد و البته از رئیس جمهور گله مند بود که چرا برای دفاع از مدرس خیابانی در مجلس حضور نیافته است و گفت: مگر روحانی چه کاری مهمتر از تعیین تکلیف وزارت صمت داشته که به مجلس نیامده است؟

تولد کارچاق‌کن‌ها!

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد از دیگر نمایندگانی بود که مخالفت خود را با تصدی مدرس خیابانی در وزارت صمت مطرح کرد.

وی از کسانی که سراغ نمایندگان آمده‌اند و خواستار رأی به مدرس خیابانی بودند گله شدید کرد و خطاب به رئیس مجلس گفت: آقای قالیباف! این رویه اخذ رأی اعتماد را در مجلس یازدهم تغییر دهید. این یعنی چه هر کسی بخواهد رأی اعتماد بگیرد، اعوان و انصار و لشگری پشت سرش راه بیفتد. متأسفانه در زمان رأی اعتماد به وزرا کارچاق‌کن‌هایی در راهروهای مجلس متولد می‌شوند و به نمایندگان می‌گویند که به فلانی رأی دهید که این کار درست نیست و باید اصلاح شود.

در ادامه جلسه حسین مدرس خیابانی برنامه‌های خود را مطرح کرد و در نهایت خطاب به نمایندگان گفت: اگر رأی بیاورم، خدمتگزار مردم خواهم بود و سعی می‌کنم که مشکلات آنان را حل و فصل کنم اما اگر رأی نیاورم از همه خوشحال‌تر خواهم بود چرا که این بار از روی دوش بنده برداشته می‌شود و می‌توانم به زندگی ام برسم.

این پایان کار نبود و پس از آنکه دولتمردان صحن علنی مجلس را ترک کردند و رأی گیری درباره صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت آغاز شد، جمعی از نمایندگان خواستار ارائه تذکر و اخطار شدند.

علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس از غیبت رئیس جمهور در صحن علنی گله کرد و گفت: گویا ستاد ملی کرونا به رئیس جمهور توصیه کرده است که در مجلس حضور نیابد و سوال ما این است که آقای روحانی! آیا خون شما از دانش آموزان که قرار است کنکور دهند، رنگین تر است که در مجلس حضور نمی‌یابید.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر اعلام کرد گویا ستاد ملی کرونا مصلحت ندیدند رئیس جمهور در این جلسه حضور یابد که این مسئله اعتراض نمایندگان را به همراه داشت و با فریاد «دو-دو» مخالفت خود را اعلام کردند.

جلسه رأی اعتماد به مدرس خیابانی اولین جلسه رأی اعتماد مجلس یازدهم بود که در نهایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصدی مدرس خیابانی بر وزارت صمت مخالفت کردند و بر این اساس رئیس جمهور باید به زودی فرد دیگری را برای تصدی این وزارتخانه به مجلس معرفی کند.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: