نیروی دریایی یونان ۳ شهروند غیرنظامی ترک را کشت

کدخبر: 2359550

گارد ساحلی ترکیه از زخمی شدن ۳ غیرنظامی بر اثر تیراندازی نیروی دریایی یونان به یک قایق خبر داد.

بر اثر تیراندازی نیروی دریایی یونان به یک قایق شهروندان ترکیه، سه نفر از شهروندان این کشور زخمی شدند.

همچنین خبرگزاری فرانسه در همین خصوص گزارش داد یونان خواهان نشست فوری اتحادیه اروپا در خصوص ترکیه شده است. این در حالی است کمیساریای اتحادیه اروپا از اوضاع در مدیترانه شرقی ابراز نگرانی کرده و خواهان انجام گفتگو‌هایی در همین زمینه شده است.

وزیر خارجه ترکیه هم در همین زمینه گفت: ما از حقوق خود در مدیترانه شرقی بدون هیم امتیازدهی دفاع خواهیم کرد و به حفاری و کاوش در مناطق جدید نیز خواهیم پرداخت.

از سوی دیگر، در حالی که ترکیه عملیات اکتشاف نفت و گاز در دریای مدیترانه و در نزدیکی یکی از جزایر یونان را از سرگرفته است، آتن روز دوشنبه با تشکیل نشستی فوری برای بررسی این موضوع، ترکیه را به تهدید صلح در شرق مدیترانه متهم کرد.

در همین حال روز گذشته نیز شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد ارتش یونان در واکنش به مانور‌های نظامی ترکیه، به حالت آماده‌باش کامل درآمد.

ارتش یونان آماده‌باش نیرو‌های خود را به بالاترین سطح افزایش داد. این اقدام در واکنش به تصمیم ارتش ترکیه برای برگزاری مانور بین دو جزیره «رودس» و «کاستلوریزو» در شرق دریای مدیترانه صورت گرفت.

فرماندهی ارتش یونان، مرخصی‌های نیرو‌های خود را در همه یگان‌ها لغو کرد. منابع رسانه‌ای تاکید کردند نیرو‌های نظامی یونان در سراسر این کشور به ویژه در استان «فریس» نزدیک مرز‌های زمینی ترکیه، در حالت آماده باش هستند.

این دومین بار در چند هفته گذشته است که ارتش یونان نیرو‌های خود را به حالت آماده باش کامل در می‌آورد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: